رابطه رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد معلمان مدارس غرب استان مازندران

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 11

تعداد کلمات : 3700

مجله : World Applied Sciences Journal

انتشار : 2011

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1099 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد معلمان مدارس غرب استان مازندران

 چکیده

  این مقاله با هدف بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی (مولفه های آن بر اساس نظرات ارگان) و عملکرد معلمان انجام شده است. این تحقیق توصیفی از ضریب است. جامعه پژوهشی غرب مازندران است. حجم نمونه بر اساس نمودار کوهن و همکارانش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده ۳۵۸ نفر تعیین شده است. ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه سنجش رفتار شهروندی سازمانی رودساکوف و نتمهیر (۰/۸۴ آلفا) و بازخورد ۳۶۰ درجه ارزیابی عملکرد شغلی معلمان (۰/۸۱ آلفا) به منظور تجزیه و تحلیل داده ها می باشد. از آمار ضرایب ماتریس ضریب پیرسون، رگرسیون آزمون چند متغیره و تحلیل آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که بین رفتار شهروندی سازمانی، مؤلفه‌های آن و عملکرد معلمان دبیرستان رابطه معناداری وجود دارد (۰۱/۰>p). بین تمامی مولفه های رفتار شهروندی سازمانی (وجدان کاری، نوع دوستی، فضیلت شهروندی، سخاوت، احترام) رابطه تا حدی معنادار است و تمامی شاخص های عملکرد (عملکرد رفتارهای شغلی، پیشرفت) معلمان معنادار است. اما مؤلفه وظیفه شناسی و نوع دوستی بیشترین ارتباط را با عملکرد معلم دارد. همچنین، تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان داد که چهار بخش نوع‌دوستی وظیفه‌شناسی، فضیلت شهروندی و احترام قابلیت پیش‌بینی برای تشخیص جایگاه شاخص عملکرد معلمان را دارد. و بین رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین بین عملکرد شغلی معلمان زن و مرد تفاوت معنی داری وجود دارد (۰۱/۰>p) این تفاوت برای زنان از نظر جنسیت معنی دار بوده و از نظر سابقه و مدرک تحصیلی آنها معنی دار نیست (۰۵/۰>p).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Relationship Between Organizational Citizenship Behavior and Performance of School Teachers in West of Mazandaran Province

Abstract

 This article aims to study the relationship of organizational citizenship behavior (its components based on comments of organ) and performance of teachers has been done. This research is a description of coefficient. It is a research society of western part of Mazandaran. Sample size is based on Cohen diagram and his colleagues using classified random sampling, of 358 people has been determined. Instruments of the present research is a questionnaire of measurement of organizational citizenship behavior are Rudsakov and Netmehyer (0/84 Alpha) and feedback of 360 degree of evaluation of teachers' job performance (0/81 Alpha) in order to analysis of data, it has been used of coefficient statistics of pearson coefficient matrix , regression of multivariable testing and analysis of one way ANOVA. As results show that there is a significant relationship between organizational citizenship behavior , its components and high school teachers' performance (p<0/01). The relationship is partially significant between all components of organizational citizenship behavior (conscientiousness, altruism, citizenship virtue, generosity, respect) and all indexes of performance (performance job behaviors, development) of teachers are significant. However component of conscientiousness and altruism has the most relation of teacher’s performance. In addition, analysis of regression of several variables showed that four parts of conscientiousness altruism, citizenship virtue and respect has the ability predicting for recognizing of position of teachers' performance index. And there is significant difference between organization citizenship behavior of male and female teachers. Also, there is a significant difference between male and female teachers job performance (p<0/01) this differences are significant for women regarding sexes and aren’t significant in regard to background and their educational degree (p<0/05)