تأثیر رهبری تحول آفرین بر کارکنان خدماتی در صنعت هتلداری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33

تعداد کلمات : 10000

مجله : behavioral sciences

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
8 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3455 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر رهبری تحول آفرین بر کارکنان خدماتی در صنعت هتلداری

 چکیده

  رهبری تحول آفرین برای صنعت هتلداری که در آن کارکنان نقش مهمی در ارائه خدمات دارند، مهم است. رهبری تحول آفرین یک سبک رهبری است که با به اشتراک گذاشتن چشم انداز و اهداف سازمان، تأمین منابع لازم، ارتقای تحریک فکری و انتظار عملکرد بالا باعث ایجاد تغییراتی در کارکنان می‌شود. این مطالعه از چهار بعد رهبری تحول آفرین برای بررسی چگونگی تأثیر این ابعاد بر هویت سازمانی، خلاقیت و عملکرد وظیفه کارکنان استفاده می‌کند. به منظور آزمایش مدل پیشنهادی، داده‌ها از کارکنان شش هتل در کره جنوبی جمع آوری شد. داده‌ها با برنامه SmartPLS 4.0 تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها نشان می‌دهد که چهار بعد رهبری تحول آفرین تأثیرات متفاوتی بر هویت و خلاقیت سازمانی دارد. در حالی که رهبری تحول آفرین اصلی و رفتار رهبر حمایتی، هویت سازمانی کارکنان را تقویت می‌کند، که بر خلاقیت و عملکرد وظیفه تأثیر می‌گذارد، تحریک فکری بر خلاقیت تأثیر می‌گذارد، که  به نوبه خود بر عملکرد کار تأثیر می‌گذارد. تحلیل تعقیبی نشان می‌دهد که هویت سازمانی به طور کامل رابطه بین دو بعد رهبری تحول آفرین و خلاقیت را تعدیل می‌کند. این مطالعه با گسترش دانش در مورد نقش رهبری تحول آفرین بر کارکنان به غنی شدن مطالعات موجود نظریه رهبری و نظریه هویت اجتماعی کمک می‌کند. برخی مفاهیم نظری و عملی ارائه شده است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Impact of Transformational Leadership on Service Employees in the Hotel Industry

Abstract

 Transformational leadership is important to the hotel industry where employees play a critical role in delivering the service. Transformational leadership is a leadership style that causes changes in employees by sharing the organization’s vision and goals, providing necessary resources, promoting intellectual stimulation, and expecting high performance. This study uses four dimensions of transformational leadership to investigate how the dimensions influence employees’ organizational identification, creativity, and task performance. In order to test the proposed model, data were gathered from employees of six hotels in South Korea. The data were analyzed with SmartPLS 4.0 program. The finding shows that four dimensions of transformational leadership have different effects on organizational identification and creativity. While core transformational leadership and supportive leader behavior enhance employees’ organizational identification, which affects creativity and task performance, intellectual stimulation has an impact on creativity, which influences task performance. The post hoc analysis shows that organizational identification fully mediates the relationship between two dimensions of transformational leadership and creativity. This study contributes to the existing literatures of leadership theory and social identification theory by expanding the knowledge on the role of transformational leadership on employees. Some theoretical and practical implications are offered.