رویکرد برنامه ریزی شده CDC به سلامت جامعه با کاربرد پرسید و الهام بخش پروسید

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 3700

مجله : Journal of Health Education

انتشار : 1992

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
5 ژوئن 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1979 بازدید
58,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رویکرد برنامه ریزی شده CDC به سلامت جامعه با کاربرد پرسید و الهام بخش پروسید

چکیده

 مدل PRECEDE در دانشگاه جانز هاپکینز به عنوان یک ابزار آموزشی و یک چارچوب تحلیلی برای برنامه ریزی و ارزیابی برنامه‌های آموزشی سلامت در جمعیت‌ها تکامل یافت (گرین، ۱۹۷۴، ۱۹۷۶؛ گرین، کروتر، دیدز، و پرتریج، ۱۹۸۰، گرین، لوین، و دیدز، ۱۹، گرین، لوین، و ریمر، ۱۹۷۵; الوود، ۱۹۸۱؛ گرین، وانگ، اعمال، اف دی آر، ویندزور، و راجرز، ۱۹۷۸). تحقیقات و تجربه در زمینه‌های مختلف – از توسعه کشاورزی گرفته تا سلامت عمومی، به‌ویژه از برنامه‌های پیشگیری مرتبط با تنظیم خانواده و واکسیناسیون – نشان داده است که با منابع معقول، اگر برنامه‌ریزان و پزشکان برنامه‌ریزی کنند، مداخله آموزش بهداشت احتمالاً موفق خواهد بود به خصوص اگر (۱) از پایگاهی از جوامع و راه‌حل‌ها شروع شود، (۲) به طور کامل برنامه‌ریزی شود (۳) تصمیم‌گیری‌های برنامه مبتنی بر نظریه، داده‌ها و تجربه محلی مربوطه باشد (۴) مشخص شود که چه نوع مداخلاتی قابل قبول‌ترین و امکان‌پذیرتر هستند، (۵) طرح سازمانی و حمایتی، استراتژی‌های مداخله‌ای چندگانه را در یک برنامه مکمل و منسجم ارائه کند، و (۶) بازخورد و ارزیابی پیشرفت را در حین ادامه مشکل (برای بررسی شواهد قبل از آن) به دست آورد. برای تأیید شواهد لنکستر و همکاران سعی کردند که چهار مورد اول از این گزاره‌ها را در چارچوبی سیستماتیک برای تشخیص رابطه علت و معلولی و آخرین اصل ارزیابی مداخله، تأثیر، و روابط نتیجه قرار دهند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:CDC's Planned Approach to Community Health a an Application of PRECEED and an Inspiration for PROCEED

Abstract

 The PRECEDE model evolved at JohnsHopkinsUniversity as a teaching tooland ananalytic frameworkforplanningandevaluatinghealtheducationprogramsinpopulations(Green,1974,1976; Green,Kreuter,Deeds,&Partridge,1980, Green, Levine, & Deeds, 1975; Green, Rimer, & Elwood, 1981; Green, Wang, Deeds,F d e r ,Windsor,&Rogers,1978). Research and experiencein a variety of fields-from agriculturalextensiontopublichealth,especiallyfrom preventionprogramsrelated tofamilyplanningandimmunization-had indicatedthatwithreasonable resources, a health educationintervention would likely succeed if the program planners and practitioners (1) began from abase of communityownershipofpr&lemsandsolutio11s,(2)planned thoroughly,(3)based program decisions onrelevant theory,data, andlocalexperience (4) knew what types of interventions were most acceptableand feasible (in the absence of certainty about what worksbest) for specific populations and circumstances,(5) hadanorganizational andadvocacyplantoorchestratemultiple interventionstrategiesintoacomplementary, cohesiveprogram,and(6) obtained feedbackand progressevaluationasthe problem proceeded