عنوان فارسی مقاله:رویکرد برنامه ریزی شده CDC به سلامت جامعه با کاربرد پرسید و الهام بخش پروسید
چکیده
مدل PRECEDE در دانشگاه جانز هاپکینز به عنوان یک ابزار آموزشی و یک چارچوب تحلیلی برای برنامه ریزی و ارزیابی برنامههای آموزشی سلامت در جمعیتها تکامل یافت (گرین، ۱۹۷۴، ۱۹۷۶؛ گرین، کروتر، دیدز، و پرتریج، ۱۹۸۰، گرین، لوین، و دیدز، ۱۹، گرین، لوین، و ریمر، ۱۹۷۵; الوود، ۱۹۸۱؛ گرین، وانگ، اعمال، اف دی آر، ویندزور، و راجرز، ۱۹۷۸). تحقیقات و تجربه در زمینههای مختلف – از توسعه کشاورزی گرفته تا سلامت عمومی، بهویژه از برنامههای پیشگیری مرتبط با تنظیم خانواده و واکسیناسیون – نشان داده است که با منابع معقول، اگر برنامهریزان و پزشکان برنامهریزی کنند، مداخله آموزش بهداشت احتمالاً موفق خواهد بود به خصوص اگر (۱) از پایگاهی از جوامع و راهحلها شروع شود، (۲) به طور کامل برنامهریزی شود (۳) تصمیمگیریهای برنامه مبتنی بر نظریه، دادهها و تجربه محلی مربوطه باشد (۴) مشخص شود که چه نوع مداخلاتی قابل قبولترین و امکانپذیرتر هستند، (۵) طرح سازمانی و حمایتی، استراتژیهای مداخلهای چندگانه را در یک برنامه مکمل و منسجم ارائه کند، و (۶) بازخورد و ارزیابی پیشرفت را در حین ادامه مشکل (برای بررسی شواهد قبل از آن) به دست آورد. برای تأیید شواهد لنکستر و همکاران سعی کردند که چهار مورد اول از این گزارهها را در چارچوبی سیستماتیک برای تشخیص رابطه علت و معلولی و آخرین اصل ارزیابی مداخله، تأثیر، و روابط نتیجه قرار دهند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.