شبیه سازی عددی رفتار تغییر شکل (دفورماسیون)

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 8500

مجله : Journal of Geotechnical and Geoenvironmental Engineering

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
2 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1226 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:شبیه سازی عددی رفتار تغییر شکل (دفورماسیون) و رفتار شکست تکیه گاه‌های پل خاکی مسلح (تقویت شده) با ژئوسنتتیک

چکیده

 این مقاله به بررسی عددی رفتار تغییر شکل (دفورماسیون) و رفتار شکست تکیه گاه‌های پل خاکی مسلح (تقویت شده) با ژئوسنتتیک می‌پردازد. خاک پشت بند (بک فیل) با استفاده از مدل ساختاری الاستوپلاستیک غیر خطی مطالعه شد که در برگیرنده‌ی رابطه‌ی تنش- کرنش سهموی با رفتار نرم شدگی- کرنش و معیار شکست موهر- کلمب است. آرماتور ژئوگرید با استفاده از مدل بار- کرنش- زمان سهموی مطالعه شد. تکیه گاه‌ها، به صورت عددی در چندین مرحله از جمله اثرات فشرده سازی و متراکم کردن خاک ساخته شد و سپس در چندین مراحل شکست، بارگذاری شد(شبیه سازی عددی رفتار تغییر شکل(دفورماسیون)). نتایج شبیه سازی نشان می‌دهد که مدل آرماتور غیر خطی برای مطالعه‌ی رفتار دفورماسیون برای شرایط با تنش بالا، لازم است. یک مطالعه پارامتری به منظور بررسی اثرات آرماتور، خاک بکفیل و هندسه‌ی تکیه گاه روی تغییر شکل تکیه گاه و رفتار شکست انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که فاصله‌های عمودی آرماتور، سفتی آرماتور، زاویه اصطکاک خاک با استفاده از سطح زمین و ارتفاع دیواره GRS پایین‌تر مهمترین پارامترها هستند. شکل سطح خرابی در درجه اول توسط هندسه جابجایی کنترل می‌شود و می‌تواند به صورت دو خطی تقریب می‌یابد(شبیه سازی عددی رفتار تغییر شکل(دفورماسیون)).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات زیست شناسی ملاحظه کنید.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: Numerical Simulation of Deformation and Failure Behavior of Geosynthetic Reinforced Soil Bridge Abutments

Abstract

This paper presents a numerical investigation of the deformation and failure behavior of geosynthetic reinforced soil (GRS) bridge abutments. The backfill soil was characterized using a nonlinear elastoplastic constitutive model that incorporates a hyperbolic stress–strain relationship with strain-softening behavior and the Mohr–Coulomb failure criterion. The geogrid reinforcement was characterized using a hyperbolic load–strain–time model. The abutments were numerically constructed in stages, including soil compaction effects, and then monotonically loaded in stages to failure. Simulation results indicate that a nonlinear reinforcement model is needed to characterize deformation behavior for high applied stress conditions. A parametric study was conducted to investigate the effects of reinforcement, backfill soil, and abutment geometry on abutment deformation and failure behavior. Results indicate that reinforcement vertical spacing, reinforcement stiffness, backfill soil friction angle, and lower GRS wall height are the most significant parameters. The shape of the failure surface is controlled primarily by abutment geometry and can be approximated as bilinear.