نقش عدالت سازمانی در پیوند بین سبک‌های رهبری و عملکرد دانشجویان در آموزش عالی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 8600

مجله : administrative sciences

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
9 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3446 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش عدالت سازمانی در پیوند بین سبک‌های رهبری و عملکرد دانشجویان در آموزش عالی

 چکیده

 رهبری برای همه سازمان‌ها، از جمله مؤسسات آموزش عالی (HEI) حیاتی است. بر این اساس، این مطالعه با هدف بررسی سبک‌های رهبری مدیران بخش در رابطه با عملکرد کارکنان و همچنین تقویت فرهنگ عدالت انجام شد. برای این منظور، رابطه سبک‌های رهبری (رهبری تحول گرا و تعاملی) با عملکرد کارکنان از طریق نقش میانجی عدالت سازمانی بررسی می‌شود. داده‌ها از دانشگاهیان شاغل در HEI واقع در استان خیبر پختونخوا، پاکستان با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس برای به دست آوردن نمونه هدف جمع آوری شد. داده‌ها با رویکرد متقارن تجزیه و تحلیل شدند و پس از انجام تحلیل عاملی تأییدی (CFA) با استفاده از AMOS، مدل‌های میانجی با پیروی از روش مدل فرآیند هیز مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان می‌دهد که عدالت سازمانی تا حدی واسطه رابطه مستقیم بین رهبری تحول آفرین و تعاملی با عملکرد کارکنان در بخش HEI پاکستان است. توصیه می‌شود که مؤسسات باید برای اطمینان از اینکه رفتار رهبری تحول آفرین عادلانه و منصفانه برای دستیابی به عملکرد مطلوب کارکنان در HEI اعمال می‌شود، اقدام کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Role of Organizational Justice in Linking Leadership Styles and Academics’ Performance in Higher Education

Abstract

 Leadership is vital for all organizations, including higher education institutions (HEIs). Based on this, this study aimed to examine department heads’ leadership styles concerning employee performance as well as nurturing the culture of justice. For this purpose, the leadership styles (transformational and transactional leadership) relationship is examined with employee performance through the mediating role of organizational justice. Data were collected from academicians working in the HEIs located in the province of Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan using a convenience sampling approach to obtain the targeted sample. Data were analyzed through a symmetric approach and after conducting confirmatory factor analysis (CFA) using AMOS, mediation models were assessed by following the Hayes process model procedure. The results indicate that organizational justice partially mediates the direct relationship between transformational and transactional leadership with employee performance in the HEIs sector of Pakistan. It is recommended that institutions need to take action to ensure that just and fair transformational leadership behavior is practiced to attain the desired employee performance in the HEIs.