عنوان فارسی مقاله:تحلیل مفهومی متغیرهای میانجی و واسطه در تحقیقات کسب و کار
چکیده
هدف اصلی این مقاله گسترش دامنه تحقیق کسب و کار با ارائه تحلیل مفهومی متغیرهای تعدیل کننده و میانجی گری و بررسی اثرات قوی آن در تحقیقات تجاری است. برای ارائه معانی خاص، کانگ و همکاران. (۲۰۱۵) با توجه به روش متوازن، به طور مفهومی توسعه یافته است. مبانی نظری مديريت، واسطه، و تفاوتهای عمده آنها همراه با تستهای آماری مناسب برای هر وضعیتی نیز ارائه شده است. این مدل همچنین به تجزیه و تحلیل اثرات متقابل طرحهای میانجی و مددکاری و مدیون و تست آنها پرداخته است. مقاله به این نتیجه رسیده است که: ۱) ماهیت مشکالت تجاری پیچیده با در نظر گرفتن متغیرهای تعدیل کننده و واسطه سازی، ۲) بدون مشخص کردن متغیرهای تعدیل و واسطه، مدلهای کسب و کار ناقص هستند و بنابراین قادر به حل موانع تجاری واقعی نیستند. فقدان تأثیرات تعدیل و واسطه گری، یکی از دلایل قابل قبول است که نشان میدهد که چرا اکثر مدلهای کسب و کار در عمل واقعی عمل نمیکنند، ۳) متغیرهای تعدیل کننده و واسطه گویی دامنه تئوریهای تجاری رایج را گسترش میدهند و ۴) تعدیل و تعدیل متغیرها ممکن است پاسخ به سؤالات مربوط به “زمانی که” “چگونه” و “چرا” یک رابطه خاص بین متغیر مستقل و وابسته وجود دارد. از این رو، این تحقیق در تحقیقات همبستگی و تجربی آینده در کسب و کار تأثیر زیادی دارد(متغیرهای میانجی و واسطه).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.