به سوی یک مدل جامع اثربخشی مدرسه در آموزش شهروندی: تحلیل تجربی مدارس متوسطه در هلند

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 41

تعداد کلمات : 12000

مجله : social sciences(MDPI)

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
22 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3760 بازدید
93,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:به سوی یک مدل جامع اثربخشی مدرسه در آموزش شهروندی: تحلیل تجربی مدارس متوسطه در هلند

 چکیده

 ما هنوز درک محدودی از اثربخشی مدارس در ارتقای شهروندی، عوامل تبیین کننده این اثربخشی و نحوه برهمکنش این جنبه‌ها داریم. این مطالعه با استفاده از داده‌های مقطعی دقیق از دانش آموزان، معلمان، رهبران تیم و رهبران مدارس در ۷۸ مدرسه متوسطه هلند، یک مدل اثربخشی مدرسه آموزش شهروندی را به منظور دستیابی به توضیح جامع‌تری از کسب شایستگی شهروندی مورد بررسی تجربی قرار می‌دهد. با استفاده از مدل‌های معادلات ساختاری چندسطحی، ما پیش‌بینی‌کننده‌های مستقیم و غیرمستقیم سطح مدرسه دانش، نگرش‌ها و مهارت‌های خودارزیابی دانش‌آموز در مورد شهروندی را تحلیل می‌کنیم. چهار جنبه آموزش شهروندی مورد بررسی قرار می‌گیرد: سیاست‌های مدرسه در مورد آموزش شهروندی، شیوه‌های تدریس آن، و محیط یادگیری حرفه‌ای و آموزشی آن (به عنوان مثال، جامعه آموزشی و فضای کلاس درس). با توجه به سیاست‌های مدرسه، تأثیرات مثبتی برای توجه به آموزش شهروندی در جلسات کارکنان مشاهده می‌شود. محیط یادگیری حرفه‌ای عمدتاً به طور غیرمستقیم و از طریق میانگین جو کلاسی با شایستگی‌های شهروندی دانش آموزان مرتبط است. تأثیر شیوه‌های تدریس متفاوت است: تأکید بیشتری بر نظارت بیشتر در مدارسی یافت می‌شود که سطح متوسط کمتری از صلاحیت‌های شهروندی دارند، در حالی که مدارسی که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند موضوعات خود را در کلاس انتخاب کنند، به طور متوسط سطوح بالاتری از صلاحیت شهروندی دارند.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Towards a Comprehensive School Effectiveness Model of Citizenship Education: An Empirical Analysis of Secondary Schools in The Netherlands

Abstract

 We still have only a limited understanding of the effectiveness of schools in promoting citizenship, the factors explaining this effectiveness and the way in which these aspects interact. Using elaborate cross-sectional data from students, teachers, team leaders and school leaders at 78 Dutch secondary schools, this study empirically examines a school effectiveness model of citizenship education in order to achieve a more comprehensive explanation of citizenship competence acquisition. Using multilevel structural equation models, we analyze direct and indirect school-level predictors of student knowledge, attitudes and self-evaluated skills regarding citizenship. Four aspects of citizenship education are examined: the school’s policies regarding citizenship education, its teaching practices, and its professional and pedagogical learning environment (i.e., teaching community and classroom climate). With respect to school policies, positive effects are found for the attention paid to citizenship education in staff meetings. The professional learning environment is related to students’ citizenship competences mainly indirectly, via the average classroom climate. Effects of teaching practices vary: more emphasis on monitoring is more frequently found at schools with lower average levels of citizenship competences, whereas schools that let students choose their own topics in class have on average higher levels of citizenship competences.