عنوان فارسی مقاله:به سوی یک مدل جامع اثربخشی مدرسه در آموزش شهروندی: تحلیل تجربی مدارس متوسطه در هلند
چکیده
ما هنوز درک محدودی از اثربخشی مدارس در ارتقای شهروندی، عوامل تبیین کننده این اثربخشی و نحوه برهمکنش این جنبهها داریم. این مطالعه با استفاده از دادههای مقطعی دقیق از دانش آموزان، معلمان، رهبران تیم و رهبران مدارس در ۷۸ مدرسه متوسطه هلند، یک مدل اثربخشی مدرسه آموزش شهروندی را به منظور دستیابی به توضیح جامعتری از کسب شایستگی شهروندی مورد بررسی تجربی قرار میدهد. با استفاده از مدلهای معادلات ساختاری چندسطحی، ما پیشبینیکنندههای مستقیم و غیرمستقیم سطح مدرسه دانش، نگرشها و مهارتهای خودارزیابی دانشآموز در مورد شهروندی را تحلیل میکنیم. چهار جنبه آموزش شهروندی مورد بررسی قرار میگیرد: سیاستهای مدرسه در مورد آموزش شهروندی، شیوههای تدریس آن، و محیط یادگیری حرفهای و آموزشی آن (به عنوان مثال، جامعه آموزشی و فضای کلاس درس). با توجه به سیاستهای مدرسه، تأثیرات مثبتی برای توجه به آموزش شهروندی در جلسات کارکنان مشاهده میشود. محیط یادگیری حرفهای عمدتاً به طور غیرمستقیم و از طریق میانگین جو کلاسی با شایستگیهای شهروندی دانش آموزان مرتبط است. تأثیر شیوههای تدریس متفاوت است: تأکید بیشتری بر نظارت بیشتر در مدارسی یافت میشود که سطح متوسط کمتری از صلاحیتهای شهروندی دارند، در حالی که مدارسی که به دانشآموزان اجازه میدهند موضوعات خود را در کلاس انتخاب کنند، به طور متوسط سطوح بالاتری از صلاحیت شهروندی دارند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.