عنوان فارسی مقاله:تأثیر استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر وفاداری مشتری: یک مدل میانجی
چکیده
این مطالعه تأثیر استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی (e-CRM) (ابعاد عملکردی و شخصی) را بر وفاداری مشتری در بخش مخابرات اردن بررسی کرد. نقش میانجی کیفیت ارتباط درک شده با مشتری (بُعد شناختی و عاطفی) در این رابطه مورد بررسی قرار گرفت. دادهها از طریق نظرسنجی آنلاین از ۳۰۱ خریدار آنلاین اردنی جمع آوری شد و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (AMOS) تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار بعد عملکردی بر وفاداری مشتری بود، در حالی که بعد شخصی تأثیر منفی بر وفاداری مشتری داشت. با این حال، ابعاد عملکردی و شخصی تأثیر مثبتی بر کیفیت ارتباط درک شده با مشتری (CR) داشت، زیرا بر وفاداری مشتری تأثیر مثبت داشت. از این رو، کیفیت CR به طور غیر مستقیم بر رابطه بین بعد عملکردی و وفاداری مشتری تأثیر میگذارد. به عبارت دیگر، کیفیت CR واسطه رابطه بین بعد شخصی و وفاداری مشتری است. یافتههای این مطالعه درک فعلی رابطه بین استراتژیهای e-CRM و وفاداری مشتری را در زمینهای محدود به اردن افزایش میدهد. علاوه بر این، شواهدی از نقش میانجی کیفیت CR در بخش مخابرات اردن ارائه میدهد. این تحقیق استراتژیهای عملی را برای صنعت مخابرات اردن برای افزایش وفاداری مشتریان پیشنهاد میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.