عوامل مهم موثر بر موفقیت شرکت های اعطا کننده حق امتیاز

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30

تعداد کلمات : 9400

مجله : administrative sciences

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
12 آوریل 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2111 بازدید
69,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل مهم موثر بر موفقیت شرکت های اعطا کننده حق امتیاز: مطالعه ای در مورد اعطا کنندگان و دریافت کنندگان حق امتیاز

چکیده

 بخش فرانشیز نیازمند سطح بالایی از اطمینان و تعهد است. این به این دلیل است که ایجاد ارزش کارآفرینی هسته اصلی هر استراتژی فرانشیز است. با این حال، در مورد عوامل مهم موفقیت کسب و کارهای دارای امتیاز، به ویژه در کشورهای در حال توسعه مانند مالزی، اطلاعات کمی وجود دارد. از این رو، این مطالعه با هدف شناسایی عوامل حیاتی موفقیت در شرکت‌های تجاری فرانشیز می‌باشد. ویژگی‌های اعطاکنندگان و دریافت کنندگان حق امتیاز که می‌توانند به موفقیت سیستم امتیازدهی در مالزی کمک کنند، با استفاده از روش گروه متمرکز با دعوت از فرنچایزها و فرنچایزهایی که قبلاً کسب‌وکار خود را اداره می‌کنند، کشف شد. علاوه بر این، شرکت ملی برهاد (PER-NAS) و انجمن حق رأی مالزی (MFA) همراه با دانشگاهیان، نیز به عنوان بخشی از بحث گروه متمرکز دعوت شدند. یافته‌ها نشان می‌دهد که سه عامل حیاتی موفقیت از این مطالعه پدیدار شده‌اند، توانایی اعطا کننده حق امتیاز، ارتباط متقابل با دریافت کنندگان و نوآوری مداوم. این سه عنصر نشان دادند که هنوز جا برای گسترش چشمگیرتر وجود دارد. بنابراین، هر کسی که قصد پیوستن به یک فرنچایز را دارد باید بداند که این یک گزینه است. علاوه بر این، این تحقیق به تولید یک مدل ارزشمند از فرآیند کسب و کار فرانشیز کمک می‌کند که نهاد های نظارتی، اعطا کنندگان و دریافت کنندگان حق امتیاز می‌توانند از آن به عنوان راهنما استفاده کنند. در نهایت، این مطالعه همچنین دستورالعمل‌هایی برای تحقیقات بیشتر ارائه می‌دهد.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Critical Success Factors of Franchising Firms: A Study on Franchisors and Franchisees

Abstract

 The franchising sector demands a high level of assurance and commitment. This is because creating entrepreneurial value is at the core of any franchising strategy. However, little is understood about what causes franchised businesses’ critical success factors, particularly in developing nations like Malaysia. Hence, this study aims to identify the critical success factors in franchising business firms. The characteristics of franchisors and franchisees that can contribute to the franchise system’s success in Malaysia were discovered using a focus group method by inviting franchisors and franchisees who are already running their businesses. In addition, Perbadanan Nasional Berhad (PERNAS) and the Malaysian Franchise Association (MFA), together with academicians, were also invited as a part of the focus group discussion. The findings show that three critical success factors emerged from this study, the franchisor’s capability, interconnection with franchisees, and constant innovation. These three elements demonstrated that there is still room for a more significant expansion. Therefore, anyone considering joining a franchise should know it is an option. Additionally, this research helps produce a valuable model of the franchising business process that regulators, franchisors, and franchisees can use as a guide. Finally, this study also offers directions for further research.