light box
امتیاز 2.65 اضافه بار فناوری اطلاعات و ارتباطات و خستگی خدمات شبکه های اجتماعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 39
تعداد کلمات : 11000
مجله : Computers in Human Behavior
انتشار : 2016
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:اضافه بار فناوری اطلاعات و ارتباطات و خستگی خدمات شبکه های اجتماعی: یک دیدگاه استرس وتنش محور

 چکیده

 در یک محیط ارتباطاتی، کاربران خدمات شبکه‌های اجتماعی (SNS) بایستی توجه مداوم به حجم زیاد تقاضای اجتماعی حاصل از SNS معطوف کنند. این افزایش ملزومات انرژی منجر به خستگی SNS می‌شود که به نوبه خود باعث افزایش تنش‌های روانی و جسمی می‌شود. با استفاده از نظریه تراکنشی استرس و مقابله به عنوان یک نظریه فراگیر، این مطالعه، اضافه بار (یعنی عوامل تنش زا) را به عنوان یک عامل مؤثر بر خستگی SNS در نظر گرفته و سه بعد اضافه بار یعنی اضافه بار اطلاعاتی، اضافه بار ارتباطات و اضافه بار ویژگی سیستم را شناسایی می‌کند. این هم چنین شامل ویژگی‌های SNS به عنوان عوامل مؤثر بر اضافه بار می‌باشد. داده‌های مورد استفاده در این مطالعه از ۲۰۱ نفر از طریق نظر سنجی‌های انلاین و افلاین جمع اوری شدند. نتایج نشان می‌دهد که همه سه بعد اضافه بار از عوامل تنش زای مهم می‌باشند که بر خستگی SNS تأثیر می‌گذارد. در رابطه با شاخص‌های اضافه بار، اگرچه اطلاعات اثر مثبتی بر روی اضافه بار اطلاعاتی دارد. با این حال، اهمیت اطلاعات یک شاخص مهم سربار اطلاعاتی نیست و ابهام اطلاعات یک شاخص مهم اضافه بار ارتباطی نبود(اضافه بار فناوری اطلاعات و ارتباطات).

TITLE: Information and communication technology overload and social networking service fatigue: A stress perspective

Abstract

In an always connected communication environment, users of social networking services (SNSs) need to pay continuous attention to the overwhelming volume of social demands from SNSs. These increased energy requirements may cause SNS fatigue, which can lead to physical and psychological strain. Using the transactional theory of stress and coping as the overarching theory, this study regards overload (i.e., stressors) as a core determinant of SNS fatigue (i.e., strain) and identifies three dimensions of overload e information overload, communication overload, and system feature overload. It also includes SNS characteristics as the antecedents of overload. The data used in this study were collected from 201 individuals through online and offline surveys. Our results show that all three dimensions of overload were significant stressors that influence SNS fatigue. Regarding the predictors of overload, the characteristics of the SNS system significantly influenced the features of system overload, while information equivocality positively influences information overload. However, information relevance was not a significant predictor of information overload and information equivocality was not a significant predictor of communication overload.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
    خـریـد محـصـول
    تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا