light box
امتیاز 2.44 تعمیم پاسخ‌های شرطی اشتها آور">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 9200
مجله : Psychophysiology
انتشار : 2018
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی:تعمیم پاسخ‌های شرطی اشتها آور

 چکیده

یک محرک (محرک شرطی،CS) مرتبط با محرک غیر شرطی اشتها آور (US)، ویژگی‌ها و خواص مثبت را کسب کرده و موجب تحریک پاسخ‌های شرطی اشتها آور نمی‌شود (CR). این یادگیری انجمنی به طور گسترده‌ای در حیوانات با غذاهایی نظیر US بررسی شده‌اند و نتایج برای توضیح سایکوپاتولوژی (برای مثال اختلال مرتبط با مصرف مواد یا چاقی) استفاده می‌شود. مطالعات انسانی بر روی شرطی سازی اشتها آور وجود دارند، ولی اطلاعات کمی در خصوص فرآیندهای تعمیم وجود دارد. درک این فرآیندها توضیح می‌دهد که چرا محرک‌ها ارتباطی با مواد و دارو ندارند و می‌توانند موجب بروز گرسنگی شوند. چهل و هفت شرکت کننده‌ی گرسنه تحت پروتوکل شرطی سازی اشتها آور قرار گرفتند که در طی آن یکی از دو حلقه با دو قطر متفاوت با US اشتها آور مرتبط بود (شکلات یا پرتزل نمک دار، برطبق ترجیحات شرکت کننده)، با این حال، سایر حلقه‌ها (CS-) مشاهده نشد. در طی تعمیم، US، دو بار تحویل شد و دو CS مجدداً علاوه بر چهار حلقه (محرک تعمیم) با افزایش تدریجی قطر از CS- تا CS+ ارائه گردید. ما شرطی سازی موفق اشتها آور را در رتبه بندی ذهنی اشتها (ظرفیت مثبت) و پاسخ‌های فیزیولوژیکی (کاهش حرکت و پاسخ رسانش پوستی) به CS+ در برابر CS- مشاهده کردیم و هر دو تعمیم تأیید شده را با گرادیان‌های تعمیم و کلیت بخشی نشان دادند. تغییرات اندک در CS-US در طی تعمیم، موجب تضعیف شدن فرایندهای تعمیم در سطح فیزیولوژیکی می‌شود. با در نظر گرفتن این که پاسخ‌های شرطی اشتهااور را می‌توان به محرک‌های غیر مرتبط با US تعمیم داد، گام مهم بعدی، بررسی عوامل تسهیل کننده‌ی کلیت بخشی است.

Title: Generalization of appetitive conditioned responses

abstract

A stimulus (conditioned stimulus, CS) associated with an appetitive unconditioned stimulus (US) acquires positive properties and elicits appetitive conditioned responses (CR). Such associative learning has been examined extensively in animals with food as the US, and results are used to explain psychopathologies (e.g., substance‐related disorders or obesity). Human studies on appetitive conditioning exist, too, but we still know little about generalization processes. Understanding these processes may explain why stimuli not associated with a drug, for instance, can elicit craving. Forty‐seven hungry participants underwent an appetitive conditioning protocol during which one of two circles with different diameters (CS+) became associated with an appetitive US (chocolate or salty pretzel, according to participants’ preference) but never the other circle (CS−). During generalization, US were delivered twice and the two CS were presented again plus four circles (generalization stimuli, GS) with gradually increasing diameters from CS− to CS+. We found successful appetitive conditioning as reflected in appetitive subjective ratings (positive valence, higher contingency) and physiological responses (startle attenuation and larger skin conductance responses) to CS+ versus CS−, and, importantly, both measures confirmed generalization as indicated by generalization gradients. Small changes in CS‐US contingency during generalization may have weakened generalization processes on the physiological level. Considering that appetitive conditioned responses can be generalized to non‐US‐associated stimuli, a next important step would be to investigate risk factors that mediate overgeneralization.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
دیدگاه و بینش های جدید مربوط به سندرم بیش تمرینی براساس مطالعه EROS
خـریـد محـصـول
مجموعه داده‌ها برای واکنش‌های هیجانی و عاطفی و تاب آوری خانواده
خـریـد محـصـول
تاثیر قرنطینه کوید۱۹ بر روی کنترل متابولیک در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و افراد سالم
خـریـد محـصـول
مدل مفهومی برای شیوع بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ در ووهان چین
خـریـد محـصـول
مقایسه فاکتور های ریسک مرتبط با مرگ و میر کوید۱-۹، SARS و MERS
خـریـد محـصـول
سندرم زجر تنفسی شدید کروناویروس ۲۰۱۹ در دومورد در ایتالیا
خـریـد محـصـول
تأثیر سرمایه اجتماعی و جهت گیری نگرش کارآفرینانه بر اهداف کارآفرینی
خـریـد محـصـول
عملکرد نوآوری و بازاریابی SME در یک اقتصاد نوظهور: اثر تعدیل کننده رهبری تحول گرا
خـریـد محـصـول
راهنمای آکادمی عصب شناسی اروپا در زمینه مدیریت سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا