light box
امتیاز 3.13 فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی">

عنوان فارسی مقاله:فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی

 چکیده

 ما، بر اساس منابع و مطالعات قابل توجه در زمینه‌ی مقایسات اجتماعی در قضاوت‌ها، به بررسی رفتار فرار مالیاتی می‌پردازیم. مالیات پردازان از فرار مالیاتی به عنوان ابزاری برای تقویت و افزایش مصرف مورد انتظار خود نسبت به سایرین در شبکه‌های اجتماعی، استفاده می‌کنند. تعادل نش منحصر به فرد مدل، فرار بهینه را به شاخص مرکزیت شبکه (بوناسیچ) ربط می‌دهد: هر چه تعداد مالیات پردازان مرکزی بیشتر باشد، میزان فرار مالیاتی بیشتر است. با توجه به این که مراکز مالیاتی سرمایه گذاری زیادی را در زمینه‌ی ابزارهای کلان داده‌ها با هدف ساخت شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند، ما به بررسی ارزش جمع آوری اطلاعات شبکه می‌پردازیم. ما این کار را با استفاده از شبکه‌هایی انجام می‌دهیم که برای مالیات پردازانی که مصرف آن‌ها بسیار وسیع است و افرادی که به طور سیستماتیک دارای ثروت بالاتر می‌باشند، مناسب است. ما نشان می‌دهیم که جمع آوری اولیه‌ی اطلاعات شبکه، به خصوص در حضور مالیات پردازان مشهور، دارای سود و ارزش زیادی است(فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

Title: Tax evasion on a social network

Abstract

We relate tax evasion behavior to a substantial literature on social comparison in judgements. Taxpayers engage in tax evasion as a means to boost their expected consumption relative to others in their social network. The unique Nash equilibrium of the model relates optimal evasion to a (Bonacich) measure of network centrality: more central taxpayers evade more. Given that tax authorities are now investing heavily in big-data tools that aim to construct social networks, we investigate the value of acquiring network information. We do this using networks that allow for celebrity taxpayers, whose consumption is seen widely, and who are systematically of higher wealth. We show that there are pronounced returns to the initial acquisition of network information, especially in the presence of celebrity taxpayers.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
خـریـد محـصـول
تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
خـریـد محـصـول
تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
خـریـد محـصـول
ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
خـریـد محـصـول
طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
خـریـد محـصـول
بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
خـریـد محـصـول
دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
خـریـد محـصـول
اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
خـریـد محـصـول
بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
خـریـد محـصـول
تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا