light box
امتیاز 3.13 فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی">

عنوان فارسی مقاله:فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی

 چکیده

 ما، بر اساس منابع و مطالعات قابل توجه در زمینه‌ی مقایسات اجتماعی در قضاوت‌ها، به بررسی رفتار فرار مالیاتی می‌پردازیم. مالیات پردازان از فرار مالیاتی به عنوان ابزاری برای تقویت و افزایش مصرف مورد انتظار خود نسبت به سایرین در شبکه‌های اجتماعی، استفاده می‌کنند. تعادل نش منحصر به فرد مدل، فرار بهینه را به شاخص مرکزیت شبکه (بوناسیچ) ربط می‌دهد: هر چه تعداد مالیات پردازان مرکزی بیشتر باشد، میزان فرار مالیاتی بیشتر است. با توجه به این که مراکز مالیاتی سرمایه گذاری زیادی را در زمینه‌ی ابزارهای کلان داده‌ها با هدف ساخت شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند، ما به بررسی ارزش جمع آوری اطلاعات شبکه می‌پردازیم. ما این کار را با استفاده از شبکه‌هایی انجام می‌دهیم که برای مالیات پردازانی که مصرف آن‌ها بسیار وسیع است و افرادی که به طور سیستماتیک دارای ثروت بالاتر می‌باشند، مناسب است. ما نشان می‌دهیم که جمع آوری اولیه‌ی اطلاعات شبکه، به خصوص در حضور مالیات پردازان مشهور، دارای سود و ارزش زیادی است(فرار مالیاتی در شبکه‌ی اجتماعی).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

Title: Tax evasion on a social network

Abstract

We relate tax evasion behavior to a substantial literature on social comparison in judgements. Taxpayers engage in tax evasion as a means to boost their expected consumption relative to others in their social network. The unique Nash equilibrium of the model relates optimal evasion to a (Bonacich) measure of network centrality: more central taxpayers evade more. Given that tax authorities are now investing heavily in big-data tools that aim to construct social networks, we investigate the value of acquiring network information. We do this using networks that allow for celebrity taxpayers, whose consumption is seen widely, and who are systematically of higher wealth. We show that there are pronounced returns to the initial acquisition of network information, especially in the presence of celebrity taxpayers.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
جنسیت در مطالعات ترجمه سمعی بصری
خـریـد محـصـول
زبان‌های اقلیت، برنامه ریزی زبان و ترجمه‌ی سمعی بصری
خـریـد محـصـول
کوید۱۹(COVID-19) و ترومبوآمبولی اندام اصلی: تظاهرات و علایم در سیستم های قلبی عروقی
خـریـد محـصـول
COVID-19 و سلامت روان در برزیل: علایم روانی و روانپزشکی در جمعیت عمومی
خـریـد محـصـول
تشخیص کوید-۱۹(COVID-19)- مرور اجمالی بر روش های فعلی
خـریـد محـصـول
کوید-۱۹(COVID-19) در محیط
خـریـد محـصـول
ترجمه سمعی بصری و موسیقی عامه پسند
خـریـد محـصـول
برهمکنش محاوره‌ای و گفتمان در ترجمه‌ی سمعی بصری: گفت و گوی فی البداهه
خـریـد محـصـول
میزان اطمینان از بیماری کرونا ویروس جدید (COVID-19) در ژاپن
خـریـد محـصـول
مدل سازی و پیش بینی ARIMA از شیوع COVID-19 با الگوی نامنظم
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا