light box
امتیاز 4.20 رفتار منطقی افراد در یک سیستم تجارت الکترونیک">

عنوان فارسی مقاله: مدل‌سازی رفتار منطقی افراد در یک سیستم تجارت الکترونیک

چکیده

با افزایش محبوبیت سیستم‌های تجارت الکترونیک، معاملات تجاری بیشتر و بیشتر تکرار می‌شوند. چنین معاملاتی مستقیم نیستند اما میانجیگری کرده و به‌ویژه در صورت شکست یک معامله خریدار را در موقعیت ضعف نسبت به فروشنده قرار می‌دهند. بررسی مقالات نشان می‌دهد که اعتبار می‌تواند نقش مهمی را در کاهش ریسک‌های خریدار در محیط تجارت الکترونیکی فعلی ایفا کند(مدل‌سازی رفتار منطقی افراد). یک سیستم مدیریت اعتبار آنلاین (RMS) اعتباری که از عقاید یا نظریات به دست آمده و به‌طور کلی در مورد شخص یا چیزی است را حفظ کرده و می‌تواند پایایی معاملاتی که در سیستم تجارت الکترونیکی رخ می‌دهد را تضمین کند. با وجود اینکه مؤلفه اصلی RMS – تعامل بین فروشنده و خریدار- یک زمینه کلاسیک از کاربردهای نظریه بازی (GT) است، استفاده از یک روش GT در این زمینه کاملاً محدود است و این احتمالاً به دلیل پیچیدگی راه حل آن است. یک روش برای مقابله با این پیچیدگی، استفاده از قابلیت رویکرد شبیه‌سازی مبتنی بر عامل (ABS) است. در این مقاله، یک مدل ترکیبی GT و ABS برای تجزیه‌وتحلیل یک سیستم تجارت الکترونیک ارائه می‌کنیم که در آن یک سیستم اعتبار متمرکز توسط شخص ثالث مورد اعتماد نگهداری می‌شود. ما یک تجزیه‌وتحلیل جامع کمی برای ارزیابی مدل پیشنهادی را گزارش کرده و تأثیر مجموعه‌ای از سیاست‌های خریداران و فروشندگان در رفتار سیستم تجارت الکترونیکی را ارزیابی می‌کنیم

 

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات فناوری اطلاعات ملاحظه کنید.

Title: Modeling the rational behavior of individuals on an e-commerce system

Abstract: 

With the increasing popularity of e-commerce systems, commercial transactions are becoming more and more frequent. Such transactions are not direct but mediated, putting the buyer in a position of weakness with respect to the seller, especially in the case of a failure of a transaction. The literature showed that the reputation can play an important role to reduce the risks of the buyer in the current e-commerce environment. An online reputation management system (RMS) maintains the reputation, made of beliefs and/or opinions, that are generally held about someone or something, and it can guarantee the reliability of the transactions that take place in an e-commerce system. Despite of the fact that the basic element of a RMS – the interaction between the seller and the buyer – is a classical field of application of the Game Theory (GT) methodologies, the use of a GT approach in this context seems quite limited and this is probably due to its solution complexity. A way to deal with such a complexity is by exploiting the capability of the agent based simulation (ABS) approach. In this paper, we propose a hybrid GT and ABS model for the analysis of an e-commerce system in which a centralized reputation system is maintained by a trusted third party. We report an extensive quantitative analysis in order to validate the proposed model, and to evaluate the impact of a set of buyers’ and sellers’ policies on the behavior of the ecommerce system.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
خـریـد محـصـول
بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
خـریـد محـصـول
جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا