عنوان فارسی مقاله:زبان به عنوان یک عامل شمول یا حذف در آموزش و یادگیری ریاضیات
چکیده
این مقاله به بررسی قدرت زبان برای گنجاندن یا حذف گروههای خاصی از دانشآموزان از فرصتهای واقعی برای معناسازی(معنابخشی) ریاضی میپردازد. افزایش قابل توجه در سراسر جهان در تعداد دانش آموزانی که ریاضیات را از طریق زبانی غیر از زبان اصلی خود یاد می گیرند، این موضوع را به یک مسئله ضروری تبدیل می کند. این مقاله بر وضعیت آفریقای جنوبی متمرکز است، جایی که، از آنجایی که انگلیسی به طور گسترده به عنوان زبان فرصت درک می شود، تا کلاس ۴، عمدتاً زبان انتخابی برای یادگیری و تدریس است. پیامدهای معرفتی و آموزشی این انتخاب در عملکرد ضعیف دانشآموزان کشور در ارزیابی ملی و بینالمللی مهارت ریاضی مشهود است. این مقاله با تکیه بر ادبیات پژوهشی پیرامون مدلهای آموزشی غوطهوری زبان و میزان همسویی این مدلها با برخی از اصول کلیدی یادگیری زبان دوم، انگیزهای برای تعهد قویتر و پایدارتر به ارائه فرصتهایی به دانشآموزان، بهویژه آنهایی که از جوامع حاشیهای و آسیبپذیر هستند، ایجاد میکند. برای دوزبانه شدن و بیسواد شدن دادههای تجربی از دو کلاس درس ریاضی کلاس ۴ آفریقای جنوبی برای روشن کردن جنبههای چالشهای معناسازی ریاضی دانشآموزان و معلمان آنها بدون چنین تعهدی استفاده میشوند(آموزش و یادگیری ریاضیات).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.