عنوان فارسی مقاله:بررسی کارآمدی داستان سرایی دیجیتال در کلاسهای درس: یک مطالعه همه جانبه
چکیده
در سالهای اخیر استفاده از فناوریهای جدید در سیستمهای آموزشی در سراسر جهان افزایش یافته است، زیرا دوربینهای دیجیتال، رایانههای شخصی، اسکنرها و نرمافزارهای با کاربرد آسان در دسترس مربیان قرار گرفتهاند تا از دنیای دیجیتال استفاده کنند. تأثیر فناوریهای جدید در زمینههای آموزشی عمدتاً مثبت بوده است، زیرا فناوریهای جدید این فرصت را به مربیان داده است تا دانش، مهارتهای خود را افزایش دهند و در نتیجه استانداردهای آموزشی را ارتقا دهند. محققان دریافتهاند که مشارکت، پیشرفت و انگیزه دانشآموز از طریق ادغام چنین فناوریهایی افزایش مییابد. با این حال، سیستمهای آموزشی هنوز با چالشهای زیادی روبرو می باشند: یکی از این چالشها این است که چطور مشارکت دانش آموزان را برای ارائه نتایج آموزشی بهتر افزایش دهیم. استفاده از مدلهای آموزشی نوآورانه برای جلب مشارکت فراگیران اهمیت فزایندهای پیدا کرده است. داستان سرایی دیجیتال یکی از رویکردهای آموزشی نوآورانه است که میتواند دانش آموزان را در یادگیری عمیق و معنادار مشارکت دهد. این پروژه تحقیقاتی با هدف ایجاد یک محیط یادگیری سازنده گرایانه با داستان سرایی دیجیتال انجام شد. این تحقیق جنبههای آموزشی داستانسرایی دیجیتال و تأثیر داستانسرایی دیجیتال بر یادگیری دانشآموز را در زمانی که معلمان و دانشآموزان از داستانهای دیجیتالی استفاده میکنند، ارزیابی کرد. یک مطالعه موردی چند محله در یکی از مدارس استرالیا در سطوح ابتدایی و متوسطه انجام شد. در کلاسهای درس منتخب، دانشآموزان و معلمان این فرصت را داشتند تا در تجربیات یادگیری نوآورانه بر مبنای داستانسرایی دیجیتال شرکت کنند. به منظور افزایش پایایی و روایی تحقیق از روشهای چندگانه گردآوری و تحلیل دادهها استفاده گردیده است. دادهها با روشهای کمی و کیفی جمع آوری شد. برای جمعآوری دادههای کمی از روبریک ارزیابی و برای جمعآوری دادههای کیفی از مصاحبه و مشاهده استفاده شد. جمعآوری دادهها با یک طراحی پژوهشی ترکیبی هدایت شد تا ارزیابی شود که آیا و چطور داستانسرایی دیجیتالی نتایج آموزش و یادگیری را افزایش میدهد. یافتههای این مطالعه نشان میدهد که داستانسرایی دیجیتال ابزار قدرتمندی برای ادغام پیامهای آموزشی با فعالیتهای یادگیری برای ایجاد محیطهای یادگیری جذابتر و هیجانانگیزتر است. این رویکردی معنادار برای ایجاد یک محیط یادگیری ساخت گرایانه بر مبنای اصول جدید تدریس و یادگیری است. بنابراین، این رویکرد پتانسیل افزایش مشارکت دانش آموزان و ارائه نتایج آموزشی بهتر برای دانش آموزان را دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.