عنوان فارسی مقاله:بازاریابی از رهبری تا نوآوری: یک مدل تعدیل شده با بررسی چگونگی تأثیر رهبری تحول آفرین بر رفتار نوآورانه کارکنان
چکیده
در یک چشمانداز رقابتی فزاینده، هم محققان و هم کسبوکارها علاقه فزایندهای به ترویج رفتار کاری نوآورانه کارکنان (EIWB) نشان میدهند. اگرچه مطالعات قبلی اهمیت رهبری تحول آفرین (TL) را در پرورش نوآوری در بین کارکنان برجسته کرده است، نیاز به درک بیشتر در مورد مکانیسمها و فرآیندهای دقیقی وجود دارد که توسط آن رهبران نفوذ خود را بر IWB کارکنان خود اعمال میکنند. این مطالعه بر اساس نظریه تبادل اجتماعی (SET) و نظریه پلکان بالاتر (UET) است تا بررسی کند که چگونه رابطه بین TL و IWB کارکنان توسط چابکی فکری کارکنان (EIA) و صدای کارمند (EV) تعدیل میشود. طبق دانش محققان، این مطالعه نشان دهنده تلاش پیشگام و ابتدایی برای بررسی مکانیسمهای واسطهای EIA و EV بین TL و EIWB در زمینه خاص شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) در یک کشور در حال توسعه است. برای جمعآوری دادهها از ۴۳۰ شرکت کوچک و متوسط در پاکستان، از یک پرسشنامه خود ایفا آنلاین استفاده شد. فرضیههای پیشنهادی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) مورد بررسی قرار گرفتند. یافتههای مطالعه تأثیر قابلتوجهی TL را بر EIWB با واسطه هر دو EIA و EV نشان داد. این یافتهها رهبران را قادر میسازد تا نقشهای محوری خود را در پرورش نوآوری در شرکتهای خود و ایجاد یک فرهنگ و شرایط بهینه برای تلاشهای نوآورانه تشخیص دهند. علاوه بر این، این بینش رهبران را قادر میسازد تا محیطهای نوآورانهای را ایجاد کنند که به اشتراک گذاری ایدهها و مفاهیم با اطمینان کارمندان را بهبود میبخشد. این مطالعه همچنین شامل یک یافته جامع و اهمیتها، محدودیتها و پیشنهادات آنها برای مسیرهای تحقیقاتی آینده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.