عنوان فارسی مقاله:ارزیابی منابع آموزشی باز برای یک دوره علوم ورزشی (تربیت بدنی) مقدماتی
چکیده
در حالی که منابع آموزشی باز (OER) محبوبیت زیادی پیدا کرده است، تقریباً سه چهارم اعضای هیئت علمی از وجود آنها برای استفاده مطلع نیستند. با این حال، هنگام استفاده از آنها استقبال خوبی میشود و بر کیفیت یادگیری تأثیر منفی نمیگذارد. OER را میتوان در انواع پلتفرمها، از جمله نرم افزارهایی که قصد تعامل بیشتر و مشارکت دانش آموزان در یادگیری و ارزیابی فعال را دارند، استفاده کرد. یکی از این بسترها Top Hat است که نویسندگان این مطالعه از آن برای تهیه کتاب درسی برای دوره علوم ورزشی مقدماتی استفاده کردند. ما درک دانش آموزان از Top Hat و موانع استفاده از آنها برای خواندن کتاب درسی و ارزیابی کلاس در طول دو سال را ارزیابی کردیم. در مجموع ۴۸۶ دانش آموز برای این دوره ثبت نام کردند. اگرچه دوسوم دانش آموزان تجربه قبلی با تاپ هات را داشتند و نیمی از افراد از ویژگی کتاب درسی استفاده میکردند، دانش آموزان (۳۹ نفر، ۳۸ درصد) از خواندن کتابهای درسی خود به صورت آنلاین از طریق تاپ هات نگران بودند. با این حال، هنگامی که دانش آموزان با ویژگیهای پلتفرم اشنا شدند، این احساسات برطرف شد. تقریباً ۸۰ درصد از دانش آموزان گاهی اوقات یا هرگز کتابهای درسی خود را قبل از شروع ترم تهیه نکردهاند، با وجود ۹۶ درصد که اهمیت دسترسی مطالب خود را به صورت آنلاین و در دسترس در اولین روز دوره ابراز کردهاند. این نشان میدهد که دانشجویان اهمیت داشتن مطالب خود را برای شروع ترم درک کردهاند، اما موانع خرید کتاب را بیشتر میدانند. بنابراین، استفاده از OER و Top Hat موانع یادگیری دانش آموزان را برطرف کرد و پتانسیل افزایش مشارکت و موفقیت در دوره را داشت(دوره علوم ورزشی (تربیت بدنی) مقدماتی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.