light box
امتیاز 2.93 مطالعه ی بازاریابی گردشگری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 19
تعداد کلمات : 3500
مجله : THE INTERNATIONAL MARKETING OF TRAVEL AND TOURISM
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مطالعه ی بازاریابی گردشگری

 چکیده  

 چندین محقق، بازاریابی گردشگری را تعریف کرده‌اند و اخیراً، بعد اجتماعی و زیست محیطی آن در تعریف گنجانده شده است. در ۱۹۹۷، لامسدون بازاریابی گردشگری را به صورت زیر تعریف کرده است: فرایند مدیریتی پیش بینی و رفع نیازها و خواسته‌های گردشگران فعلی و بالقوه به طور مؤثرتر از مقاصد توریستی یا عرضه کنندگان است. مدیریت مبادله بر اساس سود، بهره‌ی اجتماعی و یا هر دو انجام می‌شود: و موفقیت بلند مدت، بستگی به برهمکنش بین مشتری و عرضه کننده دارد. این همچنین به معنی رفع نیازهای اجتماعی و زیست محیطی و نیز رضایت مشتری است. همچنین آن‌ها دو به دو ناسازگار نیستند(مطالعه ی بازاریابی گردشگری).

 سیتون و بنت (۱۹۹۶)، پنج ویژگی اصلی بازاریابی گردشگری را شناسایی کردند:

  • فلسفه‌ی مشتری مداری
  • مفاهیم و روش‌های تحلیلی
  • فنون جمع آوری داده
  • ساختار سازمانی
  • زمینه‌های تصمیم گیری و کارکردهای برنامه ریزی

Title: The Study of Tourism Marketing

Abstract

 Several authors have defined tourism marketing, and recently a societal and environmental aspect has been introduced to the definition. In 1997, Lumsdon defined tourism marketing as: The managerial process of anticipating and satisfying existing and potential visitor wants more effectively that competitive suppliers or destinations. The management of exchange is driven by profit, community gain, or both; either way long-term success depends on an interaction between customer and supplier. It lso means securing environmental and societal needs as well as core consumer satisfaction. They can no longer be regarded as mutually exclusive. Seaton and Bennett (1996) identified five essential features of tourism marketing:
• a philosophy of consumer orientation
• analytical procedures and concepts
• data-gathering techniques
• organisational structure
• strategic decision areas and planning functions.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تحلیل مقطعی در خصوص تاثیراجرای قانون روی اختلالات در دارایی مشهود تحت IFRS
    خـریـد محـصـول
    مرور منابع سیستماتیک تعهد به برند: تعاریف، چشم انداز و ابعاد
    خـریـد محـصـول
    عدم امنیت شغلی، عدالت رویه‌ای و اثرات تعدیل نیرو
    خـریـد محـصـول
    شیوه های کار انعطاف پذیر و جذابیت سازمانی در آلمان: نقش میانجی پشتیبانی
    خـریـد محـصـول
    اثرات همسال در تصمیمات افشای شرکتی
    خـریـد محـصـول
    ارزشگذاری دارایی چند منظوره برای زیرساخت عمرانی: همسوسازی رویکرد های ارزش گذاری
    خـریـد محـصـول
    وفاداری به برند: دیدگاه حفظ رابطه
    خـریـد محـصـول
    روابط برند-مصرف کننده در محصولات ورزشی و قصد بازخرید
    خـریـد محـصـول
    دکترین نخستین فروش مالکیت فکری و خط مشی در برابر محدودیت های بیگانگی
    خـریـد محـصـول
    هدف گذاری تورم در اقتصادهای نوظهور با تورم بالا: درسهایی درباره قوانین و ابزارها
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا