ادراکات مصرف کنندگان در مورد رضایت و تبلیغات شفاهی در فروشگاه‌های باغبانی کوچک در یک اقتصاد در توسعه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 32

تعداد کلمات : 8000

مجله : Management Science Letters

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3835 بازدید
72,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ادراکات مصرف کنندگان در مورد رضایت و تبلیغات شفاهی در فروشگاه‌های باغبانی کوچک در یک اقتصاد در توسعه

 چکیده

بر اساس تئوری عدم تأیید انتظار، این مطالعه یک مدل مفهومی را ارائه می‌کند که ادراک مصرف‌کننده (کیفیت خدمات درک شده، کیفیت محصول، قیمت، و مسئولیت اجتماعی شرکت) را بر رضایت و تبلیغات شفاهی در فروشگاه‌های باغبانی کوچک بررسی می‌کند. یک تحلیل کمی با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) انجام شد. این روش برای شناسایی عناصر مؤثر بر رضایت و بررسی روابط فرضی بین ادراک مصرف‌کننده، رضایت و تبلیغات دهان به دهان مثبت استفاده شد. یافته‌ها کیفیت خدمات و کیفیت محصول درک شده را به عنوان عوامل افزایش رضایت شناسایی می‌کند. با این حال، کیفیت درک شده از محصول تنها عاملی است که به تبلیغات دهان به دهان کمک می‌کند. به همین ترتیب، کیفیت محصول درک شده رابطه مطلوبی با قیمت درک شده نشان می‌دهد. از سوی دیگر، قیمت درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکتی رضایت مشتری را تقویت نمی‌کند، زیرا مسئولیت اجتماعی شرکتی به شفاهی کمک نمی‌کند. علاوه بر این، این مطالعه قدرت رضایت مشتری را به عنوان یک متغیر میانجی بین ادراک مصرف کننده و تبلیغات شفاهی مورد آزمایش قرار داد و هیچ یک از نتایج معنی دار نبود. به طور مشابه، قیمت درک شده میانجی مسیر بین کیفیت محصول درک شده و رضایت مشتری نیست. این مطالعه برای محققان، خرده مالکان و سیاست گذاران کشاورزی، به ویژه در اقتصادهای نوظهور مفید است.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Consumer perceptions on satisfaction and word of mouth in smallholder horticultural stores in an emerging economy

Abstract

Based on the expectancy disconfirmation theory, the study presents a conceptual model exploring consumer perception (perceived service quality, product quality, price, and corporate social responsibility) effect on satisfaction and word of mouth in smallholder horticulture stores. A quantitative analysis using Partial Least Squares-based Structural Equation Modeling (PLS-SEM) was carried. This method was used to identify elements influencing satisfaction and to explore the hypothesised relationships between consumer perceptions, satisfaction, and the spreading of positive word of mouth. The findings identify the perceived service quality and product quality as factors that enhance satisfaction. However, the perceived quality of the product is the only factor that aids word of mouth. Correspondingly, perceived product quality shows a favorable relationship with perceived price. On the other hand, perceived price and corporate social responsibility do not strengthen customer satisfaction, with corporate social responsibility not aiding word of mouth. Furthermore, the study tested the strength of customer satisfaction as a mediating variable between consumer perception and word of mouth, and none of the results proved significant. Similarly, perceived price does not mediate the path between perceived product quality and customer satisfaction. The study is of benefit to scholars, smallholders, and agricultural policymakers, particularly in emerging economies.