عنوان فارسی مقاله:ادراکات مصرف کنندگان در مورد رضایت و تبلیغات شفاهی در فروشگاههای باغبانی کوچک در یک اقتصاد در توسعه
چکیده
بر اساس تئوری عدم تأیید انتظار، این مطالعه یک مدل مفهومی را ارائه میکند که ادراک مصرفکننده (کیفیت خدمات درک شده، کیفیت محصول، قیمت، و مسئولیت اجتماعی شرکت) را بر رضایت و تبلیغات شفاهی در فروشگاههای باغبانی کوچک بررسی میکند. یک تحلیل کمی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) انجام شد. این روش برای شناسایی عناصر مؤثر بر رضایت و بررسی روابط فرضی بین ادراک مصرفکننده، رضایت و تبلیغات دهان به دهان مثبت استفاده شد. یافتهها کیفیت خدمات و کیفیت محصول درک شده را به عنوان عوامل افزایش رضایت شناسایی میکند. با این حال، کیفیت درک شده از محصول تنها عاملی است که به تبلیغات دهان به دهان کمک میکند. به همین ترتیب، کیفیت محصول درک شده رابطه مطلوبی با قیمت درک شده نشان میدهد. از سوی دیگر، قیمت درک شده و مسئولیت اجتماعی شرکتی رضایت مشتری را تقویت نمیکند، زیرا مسئولیت اجتماعی شرکتی به شفاهی کمک نمیکند. علاوه بر این، این مطالعه قدرت رضایت مشتری را به عنوان یک متغیر میانجی بین ادراک مصرف کننده و تبلیغات شفاهی مورد آزمایش قرار داد و هیچ یک از نتایج معنی دار نبود. به طور مشابه، قیمت درک شده میانجی مسیر بین کیفیت محصول درک شده و رضایت مشتری نیست. این مطالعه برای محققان، خرده مالکان و سیاست گذاران کشاورزی، به ویژه در اقتصادهای نوظهور مفید است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.