رابطه بین اعتیاد به گوشی‌های هوشمند، رابطه والدین و فرزند، تنهایی و خودکارآمدی در میان دانش آموزان دبیرستانی در تایوان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 8300

مجله : sustainability

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
22 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3209 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین اعتیاد به گوشی‌های هوشمند، رابطه والدین و فرزند، تنهایی و خودکارآمدی در میان دانش آموزان دبیرستانی در تایوان

 

 چکیده

 این مطالعه ارتباط بین اعتیاد به گوشی‌های هوشمند در دانش‌آموزان دبیرستانی، رابطه والدین-فرزند، تنهایی و خودکارآمدی را بر اساس تئوری رفتار برنامه‌ریزی‌شده (TPB) و نظریه شناختی اجتماعی (SCT) بررسی می‌کند. نظرسنجی از ۲۱۷۲ دانش آموز (۱۲۰۵ دانش آموز دختر، ۹۶۶ دانش آموز پسر؛ میانگین سنی = ۱۶٫۵۸ سال، انحراف معیار = ۰٫۷۸) از ۳۲ دبیرستان در تایوان انجام شد. تحلیل میانجیگری تعدیل با استفاده از مدل ۱۴ SPSS PROCESS-macro برای آزمون فرضیه‌های این پژوهش انجام شد. نتایج نشان داد که رابطه والدین-کودک هم با اعتیاد به گوشی هوشمند و هم با تنهایی رابطه منفی دارد، که واسطه ارتباط بین رابطه والدین-فرزند و اعتیاد به گوشی هوشمند است. همچنین مشخص شد که خودکارآمدی سطح تنهایی مربوط به اعتیاد به گوشی‌های هوشمند را تعدیل می‌کند. به طور خاص، زمانی که رابطه والدین-کودک بهبود یابد، تنهایی کاهش می‌یابد و بر این اساس اعتیاد به گوشی‌های هوشمند کاهش می‌یابد. همچنین مشخص شد که افزایش خودکارآمدی می‌تواند سطح اعتیاد را کاهش دهد. در نهایت، این مطالعه به والدین، سازمان‌های آموزشی و سایر سیاست‌گذاران در بخش آموزش پیامدهایی بر اساس این یافته‌ها ارائه کرد. اقدامات پیشگیرانه برای اعتیاد به گوشی‌های هوشمند و توصیه‌هایی برای تحقیقات آینده نیز ارائه شده است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Relationship between Smartphone Addiction, Parent–Child Relationship, Loneliness and Self-Efficacy among Senior High School Students in Taiwan

Abstract

 This study explores the link between smartphone addiction in senior high-school students, parent–child relationship, loneliness, and self-efficacy on the basis of the theory of planned behavior (TPB) and social cognitive theory (SCT). A survey of 2172 students (1205 female students, 966 male students; mean age = 16.58 years, SD = 0.78) from 32 senior high schools in Taiwan was conducted. Moderation mediation analysis was performed using Model 14 of SPSS PROCESS-macro to test the hypotheses of this study. The result showed that the parent–child relationship was negatively related both to smartphone addiction and loneliness, which mediated the link between parent– child relationship and smartphone addiction. Self-efficacy was also found to moderate the level of loneliness related to smartphone addiction. Specifically, loneliness will ease when the parent–child relationship improves, and smartphone addiction will accordingly lessen. It was also discovered that the elevation of self-efficacy could mitigate the level of addiction. Lastly, this study provided parents, education agencies, and other policymakers in the education sector with implications based on these findings. Preventive measures for smartphone addiction and recommendations for future investigations are also given.