عنوان فارسی مقاله:رابطه بین اعتیاد به گوشیهای هوشمند، رابطه والدین و فرزند، تنهایی و خودکارآمدی در میان دانش آموزان دبیرستانی در تایوان
چکیده
این مطالعه ارتباط بین اعتیاد به گوشیهای هوشمند در دانشآموزان دبیرستانی، رابطه والدین-فرزند، تنهایی و خودکارآمدی را بر اساس تئوری رفتار برنامهریزیشده (TPB) و نظریه شناختی اجتماعی (SCT) بررسی میکند. نظرسنجی از ۲۱۷۲ دانش آموز (۱۲۰۵ دانش آموز دختر، ۹۶۶ دانش آموز پسر؛ میانگین سنی = ۱۶٫۵۸ سال، انحراف معیار = ۰٫۷۸) از ۳۲ دبیرستان در تایوان انجام شد. تحلیل میانجیگری تعدیل با استفاده از مدل ۱۴ SPSS PROCESS-macro برای آزمون فرضیههای این پژوهش انجام شد. نتایج نشان داد که رابطه والدین-کودک هم با اعتیاد به گوشی هوشمند و هم با تنهایی رابطه منفی دارد، که واسطه ارتباط بین رابطه والدین-فرزند و اعتیاد به گوشی هوشمند است. همچنین مشخص شد که خودکارآمدی سطح تنهایی مربوط به اعتیاد به گوشیهای هوشمند را تعدیل میکند. به طور خاص، زمانی که رابطه والدین-کودک بهبود یابد، تنهایی کاهش مییابد و بر این اساس اعتیاد به گوشیهای هوشمند کاهش مییابد. همچنین مشخص شد که افزایش خودکارآمدی میتواند سطح اعتیاد را کاهش دهد. در نهایت، این مطالعه به والدین، سازمانهای آموزشی و سایر سیاستگذاران در بخش آموزش پیامدهایی بر اساس این یافتهها ارائه کرد. اقدامات پیشگیرانه برای اعتیاد به گوشیهای هوشمند و توصیههایی برای تحقیقات آینده نیز ارائه شده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.