توضیح عملکرد SME با fsQCA: نقش جهت گیری کارآفرینانه، انگیزه کارآفرین و ادراک فرصت

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 12200

مجله : Journal of Innovation & Knowledge

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
29 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1116 بازدید
32,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:توضیح عملکرد SME با fsQCA: نقش جهت گیری کارآفرینانه، انگیزه کارآفرین و ادراک فرصت

 چکیده

 کارآفرینان، فرصت‌ها و رفتارهای کارآفرینانه نقش مهمی در نظریه کارآفرینی دارند. با این حال، ما دانش محدودی در مورد ارتباط احتمالی بین این عوامل داریم. بنابراین، این مطالعه به بررسی این اثرات متقابل می‌پردازد. هدف این مطالعه شناسایی ترکیبی از ابعاد کارآفرینی، انگیزه کارآفرین و ادراک فرصت است که منجر به افزایش عملکرد یک شرکت می‌شود. این مطالعه بر بخش شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SME) متمرکز است که در آن روحیه کارآفرینی غالب است. این بر اساس نمونه‌ای از ۶۱ شرکت کوچک و متوسط ​​است که در منطقه لهستان کوچک در لهستان فعالیت می‌کنند. ترکیبات این عامل با تحلیل مقایسه‌ای کیفی مجموعه فازی (fsQCA) شناسایی می‌شوند. تجزیه و تحلیل ترکیبات ناشناخته قبلی از عوامل بررسی شده را نشان می‌دهد که منجر به عملکرد در SME ها می‌شود، با نقش‌های متفاوت بسته به عوامل همراه. به طور خاص، این مطالعه ترکیب‌های زیر را نشان می‌دهد که منجر به عملکرد یک شرکت می‌شود: فرصت پذیرش نوآوری با کنشگری، ناهمگونی انگیزه با نوآوری، و ریسک‌پذیری با کنشگری. این مشاهدات نقش ترکیب شرایط مختلف برای بهبود عملکرد را برجسته می‌کند. یافته‌های این مطالعه با توضیح نقش ترکیب‌های مختلف عوامل در تعیین عملکرد یک شرکت (از جمله انگیزه‌ها و درک فرصت کارآفرین) به منابع کارآفرینی و SME کمک می‌کند. همچنین پیامدهای معناداری را برای کارآفرینان و مدیران فراهم می‌کند، که ترکیبی از عوامل را نشان می‌دهد که منجر به افزایش عملکرد شرکت، نقش تنوع در فرصت‌ها، و اهمیت تمایز انگیزه می‌شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Explaining SME performance with fsQCA: The role of entrepreneurial orientation, entrepreneur motivation, and opportunity perception

  Abstract

 Entrepreneurs, opportunities, and entrepreneurial behaviors play an important role within the theory of entrepreneurship. However, we have limited knowledge about possible associations among these factors. Therefore, this study investigates these interactions. The study aims to identify the combinations of entrepreneurship dimensions, entrepreneur motivation, and opportunity perception that lead to an increase in a firm’s performance. This study focuses on the small and medium-sized enterprise (SME) sector, wherein the entrepreneurial spirit is dominant. It is based on a sample of 61 SMEs operating in the Lesser Poland region of Poland. The factor’s combinations are identified with a fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA). The analysis reveals previously unknown combinations of the investigated factors leading to performance in SMEs, with varying roles depending on accompanying factors. Specifically, this study reveals the following combinations that lead to a firm’s performance: opportunity openness with proactiveness, heterogeneity of motivation with innovativeness, and risk-taking with proactiveness. These observations highlight the role of combining various conditions to improve performance. This study’s findings contribute to the entrepreneurship and SME literature by explaining the role of different combinations of factors in determining a firm’s performance (including the motivations and opportunity perception of the entrepreneur). It also provides meaningful implications for entrepreneurs and managers, indicating combinations of factors that lead to an increase in firm performance, the role of the diversification of opportunities, and the importance of motivation differentiation.