عنوان فارسی مقاله:تأثیر بازاریابی حسی: تجزیه و تحلیل ویژگیهای آن نسبت به رفتار کاربران آنلاین عطر
چکیده
هدف: امروزه تمایل مصرف کنندگان به خرید آنلاین بسیار زیاد است و نیازمند نقش بازاریابی حسی در ارائه یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی برای همه است. علاوه بر این، از آنجایی که بازاریابی حسی چه در محیط آنلاین یا آفلاین میتواند ناخودآگاه قضاوت خریداران و رفتار خرید را کنترل کند، هدف این مقاله درک این است که چگونه پردازش اطلاعات چندحسی در محیط آنلاین با استفاده از تحقیقات قبلی از آفلاین در صنعت عطرسازی برای تجزیه و تحلیل تأثیر آن بر فروشگاههای آفلاین و تاکید بر مطالعه حاضر بر روی فروشگاههای خرده فروشی آنلاین منحرف میشود.
چارچوب نظری: مطالعه پژوهشی انجام شده توسط پتیت و همکاران. (۲۰۱۹) تلاش میکند تا بیشتر در مورد بازاریابی حسی دیجیتال و فناوریهای چندحسی کاوش کند. با این حال، تنظیمات آفلاین و آنلاین اثرات متفاوتی خواهند داشت و از آنجایی که محصولات عطری نیاز به استفاده از حواس ما دارند، موانعی وجود دارد که ما را از استفاده از حواس خود در هنگام فروش آنلاین باز میدارد. این امر مستلزم درک بازاریابی حسی در محیط خرید آنلاین است.
طراحی/روش/رویکرد: این مقاله از رویکرد مطالعه اکتشافی برای به دست آوردن درک عمیق موضوع استفاده میکند. این مطالعه کیفی اساساً بر اساس منابع داده اولیه، از طریق مشاهده طبیعی و مصاحبههای نیمه ساختاریافته با ۹ فرد نسل Z که شهروندان اندونزی هستند و خریدهای مکرر عطر را به صورت آنلاین انجام دادهاند، ساخته شده است. برای یافتن پاسخ دهندگان این پژوهش از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد و نتایج مصاحبه با استفاده از تحلیل موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: این مقاله تأثیر قابل توجه بازاریابی حسی را از طریق استفاده از نشانههای حسی، ویژگیهای حسی و تفاوتهای فردی در ادراک حسی برجسته میکند. ملاحظات اخلاقی هنگام استفاده از بازاریابی حسی نیز در سراسر این مطالعه مورد تاکید قرار گرفته است.
اهمیت عملی و اجتماعی تحقیق،: نتایج این مطالعه میتواند تحقیقات آینده را تشویق کند تا به طراحان وبسایت/سایتهای اینترنتی، مدیران محتوا، خردهفروشان آنلاین عطر و همچنین دانشگاهیان بهطور کلی کمک کند.
اصالت/ارزش: این مقاله توجه را به استفاده روزافزون از کانالهای آنلاین توسط بازیگران صنعت عطرهای آرایشی جلب میکند و با پاسخ دادن به پرسشهای چیست و چگونه با استفاده از مطالعات اکتشافی، اهمیت شیوههای بازاریابی حسی در تأثیرگذاری بر رفتار کاربران آنلاین را روشن میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.