تأثیر بازاریابی حسی: تجزیه و تحلیل ویژگی‌های آن نسبت به رفتار کاربران آنلاین عطر

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 55

تعداد کلمات : 12000

مجله : International Journal of Professional Business Review

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
3 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3106 بازدید
76,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر بازاریابی حسی: تجزیه و تحلیل ویژگی‌های آن نسبت به رفتار کاربران آنلاین عطر

 چکیده

 هدف: امروزه تمایل مصرف کنندگان به خرید آنلاین بسیار زیاد است و نیازمند نقش بازاریابی حسی در ارائه یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی برای همه است. علاوه بر این، از آنجایی که بازاریابی حسی چه در محیط آنلاین یا آفلاین می‌تواند ناخودآگاه قضاوت خریداران و رفتار خرید را کنترل کند، هدف این مقاله درک این است که چگونه پردازش اطلاعات چندحسی در محیط آنلاین با استفاده از تحقیقات قبلی از آفلاین در صنعت عطرسازی برای تجزیه و تحلیل تأثیر آن بر فروشگاه‌های آفلاین و تاکید بر مطالعه حاضر بر روی فروشگاه‌های خرده فروشی آنلاین منحرف می‌شود.

چارچوب نظری: مطالعه پژوهشی انجام شده توسط پتیت و همکاران. (۲۰۱۹) تلاش می‌کند تا بیشتر در مورد بازاریابی حسی دیجیتال و فناوری‌های چندحسی کاوش کند. با این حال، تنظیمات آفلاین و آنلاین اثرات متفاوتی خواهند داشت و از آنجایی که محصولات عطری نیاز به استفاده از حواس ما دارند، موانعی وجود دارد که ما را از استفاده از حواس خود در هنگام فروش آنلاین باز می‌دارد. این امر مستلزم درک بازاریابی حسی در محیط خرید آنلاین است.

طراحی/روش/رویکرد: این مقاله از رویکرد مطالعه اکتشافی برای به دست آوردن درک عمیق موضوع استفاده می‌کند. این مطالعه کیفی اساساً بر اساس منابع داده اولیه، از طریق مشاهده طبیعی و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با ۹ فرد نسل Z که شهروندان اندونزی هستند و خریدهای مکرر عطر را به صورت آنلاین انجام داده‌اند، ساخته شده است. برای یافتن پاسخ دهندگان این پژوهش از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد و نتایج مصاحبه با استفاده از تحلیل موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته‌ها: این مقاله تأثیر قابل توجه بازاریابی حسی را از طریق استفاده از نشانه‌های حسی، ویژگی‌های حسی و تفاوت‌های فردی در ادراک حسی برجسته می‌کند. ملاحظات اخلاقی هنگام استفاده از بازاریابی حسی نیز در سراسر این مطالعه مورد تاکید قرار گرفته است.

اهمیت عملی و اجتماعی تحقیق،: نتایج این مطالعه می‌تواند تحقیقات آینده را تشویق کند تا به طراحان وب‌سایت/سایت‌های اینترنتی، مدیران محتوا، خرده‌فروشان آنلاین عطر و همچنین دانشگاهیان به‌طور کلی کمک کند.

اصالت/ارزش: این مقاله توجه را به استفاده روزافزون از کانال‌های آنلاین توسط بازیگران صنعت عطرهای آرایشی جلب می‌کند و با پاسخ دادن به پرسش‌های چیست و چگونه با استفاده از مطالعات اکتشافی، اهمیت شیوه‌های بازاریابی حسی در تأثیرگذاری بر رفتار کاربران آنلاین را روشن می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: THE IMPACT OF SENSORY MARKETING: ANALYSIS OF ITS ATTRIBUTES TOWARDS ONLINE PERFUM USERS’ BEHAVIOR

Abstract

 Purpose: The tendency of consumers to purchase online today is enormous and requires the role of sensory marketing in providing a positive and memorable experience to all. In addition, since sensory marketing whether in online or offline settings can unconsciously govern shoppers’ judgement and purchase behavior, this paper aims to understand how multi-sensory information processing in the online environment is diverted from offline in the cosmetic perfume industry by leveraging previous research to analyze its effect on offline stores and emphasizing the present study on online retail stores. Theoretical framework: The research study conducted by Petit et al. (2019) attempts to explore more about digital sensory marketing and multisensory technologies. However, offline and online settings would have different effects and since perfume products require the use of our senses, there would be obstacles that prevent us from using our senses when sold online. This requires us to understand sensory marketing in the online shopping environment. Design/Methodology/Approach: This paper uses an exploratory study approach to gain in-depth understanding of the topic. The qualitative study is essentially built on primary data sources, through naturalistic observation and semi-structured interviews with 9 Generation Z individuals who are Indonesian citizens and have undertaken frequent perfume purchases online. A snowball sampling method was used in finding respondents for this study while interview results were analyzed using thematic analysis. Findings: The paper highlights the significant impact of sensory marketing through the use of sensorial cues, sensorial attributes, and individual differences in sensory perception. Ethical considerations when utilizing sensory marketing are also being emphasized throughout this study. Research, Practical & Social implications: Results of this study can encourage future research to help bring benefits for website/internet site designers, content managers, online perfume retailers, as well as academicians in general. Originality/Value: This paper draws attention to the growing use of online channels by cosmetic perfume industry actors and sheds light on the importance of sensory marketing practices in affecting online user behavior by answering what and how questions using exploratory studies.