عنوان فارسی مقاله:وام سبز در پرتفوی بانکی: اهمیت مالی و بازاریابی
چکیده
بانکها با موقعیتهای مسلط در سیستم مالی در جهان، مراکز مهمی در کسب و کار هستند. بانکها محصولات و خدمات مالی مختلفی را توسعه دادند که میتواند اکثر نیازهای بازار را پوشش دهد. در نتیجه تنوع پرتفوی مناسب، بانکها نرخ سودآوری مثبتی را ثبت کردند. بانکها علاوه بر سازگاری با رقابت، باید بر محیط زیست نیز تمرکز کنند. بنابراین، بانکها فرصتی را برای ارائه محصولات و خدمات سبز و حمایت از برنامه و طرحهای سازگار با محیط زیست تشخیص دادهاند. هدف این مقاله شناسایی اینکه آیا عوامل تعیینکننده سودآوری بانک با حضور وامهای سبز در پرتفوی بانک تعدیل میشوند یا خیر است. برای این منظور، یک رویکرد پانل اثرات ثابت برای دادههای جمهوری صربستان (۲۰۱۴-۲۰۲۱) اعمال شد. نتایج بهدستآمده نشان میدهد که وجود وامهای سبز در پرتفوی بانک، تأثیرات نقدینگی بانک را بر سودآوری بانک که با بازده داراییها (ROA) و بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) اندازهگیری میشود، تعدیل میکند. اهمیت پژوهش انجام شده این است که با توجه به دانش نویسندگان، اولین اندازه گیری و برآورد اثرات تعدیل کننده حضور وام سبز در پرتفوی بانکها بر سودآوری آنهاست. علاوه بر مالی، پیامدهای بازاریابی نیز در نظر گرفته شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.