وام سبز در پرتفوی بانکی: اهمیت مالی و بازاریابی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 7500

مجله : sustainability

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
1 می 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2228 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:وام سبز در پرتفوی بانکی: اهمیت مالی و بازاریابی

 چکیده

بانک‌ها با موقعیت‌های مسلط در سیستم مالی در جهان، مراکز مهمی در کسب و کار هستند. بانک‌ها محصولات و خدمات مالی مختلفی را توسعه دادند که می‌تواند اکثر نیازهای بازار را پوشش دهد. در نتیجه تنوع پرتفوی مناسب، بانک‌ها نرخ سودآوری مثبتی را ثبت کردند. بانک‌ها علاوه بر سازگاری با رقابت، باید بر محیط زیست نیز تمرکز کنند. بنابراین، بانک‌ها فرصتی را برای ارائه محصولات و خدمات سبز و حمایت از برنامه و طرح‌های سازگار با محیط زیست تشخیص داده‌اند. هدف این مقاله شناسایی اینکه آیا عوامل تعیین‌کننده سودآوری بانک با حضور وام‌های سبز در پرتفوی بانک تعدیل می‌شوند یا خیر است. برای این منظور، یک رویکرد پانل اثرات ثابت برای داده‌های جمهوری صربستان (۲۰۱۴-۲۰۲۱) اعمال شد. نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که وجود وام‌های سبز در پرتفوی بانک، تأثیرات نقدینگی بانک را بر سودآوری بانک که با بازده دارایی‌ها (ROA) و بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) اندازه‌گیری می‌شود، تعدیل می‌کند. اهمیت پژوهش انجام شده این است که با توجه به دانش نویسندگان، اولین اندازه گیری و برآورد اثرات تعدیل کننده حضور وام سبز در پرتفوی بانک‌ها بر سودآوری آنهاست. علاوه بر مالی، پیامدهای بازاریابی نیز در نظر گرفته شد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Green Loans in Bank Portfolio: Financial and Marketing Implications

Abstract

 Banks represent important subjects in business, with dominant positions in the financial system in the world. Banks developed various financial products and services that can cover most market needs. As a result of adequate portfolio diversifications, banks recorded positive profitability rates. In addition to being adjusted to competition, banks should also focus on the environment. Therefore, banks have recognized an opportunity to offer green products and services and support environmentally-friendly initiatives and projects. The aim of this paper is to identify whether crucial determinants of bank profitability are moderated by the presence of green loans in the bank portfolio. For this purpose, a panel fixed-effects approach was applied to data from the Republic of Serbia (2014–2021). The obtained results indicate that the presence of green loans in a bank’s portfolio moderates the influences of a bank’s liquidity on the bank’s profitability measured by return on assets (ROA) and return on equity (ROE). The contribution of the conducted research is that it is, according to the authors’ knowledge, the first measurement and estimation of the moderating effects of green loans’ presence in banks’ portfolios on their profitability. In addition to financial, marketing implications were considered.