عنوان فارسی مقاله:بازاریابی سبز و قصد خرید مجدد: نظارت بر تبلیغات سبز، آگاهی از برند، ارزش ویژه برند، نوآوری سبز، و نوآوری برند
چکیده
بازاریابی سبز در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است زیرا شرکتها قصد دارند شیوههای تجاری خود را با پایداری محیطی هماهنگ کنند. هدف این تحقیق بررسی تأثیر استراتژیهای بازاریابی سبز – از جمله تبلیغات سبز، وفاداری به برند، ارزش ویژه و نوآوری – برای افزایش قصد خرید مجدد مصرفکننده و همچنین بررسی اثرات تعدیلکننده آگاهی سبز بر این روابط و بررسی چگونگی تأثیر رضایت سبز بر ارتباط بین بازاریابی سبز و وفاداری است. شکافهای تحقیقاتی شامل اثرات یکپارچه ناشناخته بازاریابی سبز بر قصد خرید مجدد مصرف کننده و نقش تعدیل کننده آگاهی سبز و رضایت سبز در این روابط است. با استفاده از Smart PLS 3.3.3، این مطالعه از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمایش اثرات مستقیم و تعدیلکننده رضایت و آگاهی سبز استفاده کرد. این مطالعه از روش نمونه گیری غیر احتمالی برای هدف قرار دادن ۳۷۱ مصرف کننده نهایی در رسانههای اجتماعی استفاده کرد. نتایج نشان میدهد که بازاریابی سبز به طور مثبت بر تمام نتایج سبز تأثیر میگذارد و تبلیغات سبز، وفاداری به برند، ارزش ویژه برند و نوآوری برند تأثیر مثبتی بر قصد خرید مجدد دارد. با این حال، این مطالعه هیچ اثر تعدیل کننده معنی داری از رضایت سبز و آگاهی سبز بر روابط بین نتایج سبز پیدا نکرد. این یافتهها بینشهای مهمی را برای شرکتهایی که به دنبال اجرای استراتژیهای بازاریابی سبز هستند و راههای بالقوه برای تحقیقات آینده ارائه میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.