بررسی اثرات تعدیل‌کننده بازاریابی سبز و مزایای روان‌شناختی سبز بر نگرش، ارزش و قصد خرید سبز مشتریان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30

تعداد کلمات : 9800

مجله : sustainability

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
14 مارس 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4559 بازدید
92,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات تعدیل‌کننده بازاریابی سبز و مزایای روان‌شناختی سبز بر نگرش، ارزش و قصد خرید سبز مشتریان

 چکیده

 هدف از این مطالعه ادغام مبانی نظری خرید سبز با استفاده از رویکرد تئوری سیگنالینگ در بازاریابی سبز است. از آنجایی که مطالعات قبلی عوامل مرتبط را از منظر تئوری سیگنالینگ و نظریه نگرش-رفتار-زمینه (ABC) برای خرید سبز ترکیب نمی‌کنند، این مطالعه سعی دارد اثرات ارزش مشتری سبز و نگرش نسبت به محصولات سبز را بر قصد خرید سبز بررسی کند. علاوه بر این، هدف آن شناسایی اثرات تعدیل‌کننده بازاریابی سبز و مزایای روان‌شناختی سبز بر روابط بین ارزش مشتری، نگرش و قصد خرید سبز است. این مطالعه شامل یک نظرسنجی بود که شامل ۳۱۹ مشتری با حداقل یک سال تجربه در خرید محصولات سبز در کامبوج بود. یافته‌ها به‌طور تجربی تأثیر مثبت و معنادار ارزش مشتری سبز را بر نگرش نسبت به محصولات سبز نشان داد. علاوه بر این، هم ارزش مشتری سبز و هم نگرش نسبت به محصولات سبز تأثیر مثبتی بر قصد خرید سبز دارند. بازاریابی سبز (تبلیغات محیطی و تبلیغات دهان به دهان سبز) و مزایای روانشناختی سبز (دلگرم کننده، مزایای خود بیانگر و تجربه طبیعت) روابط بین ارزش مشتری، نگرش نسبت به محصول سبز و قصد خرید سبز را تعدیل می‌کند. نتایج ممکن است برای مدیران و بازاریابان برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی سبز مناسب مفید باشد. آن‌ها همچنین ممکن است برای متخصصان در انجام اعتبار سنجی‌های بیشتر در مورد چارچوب نظری خرید سبز مفید باشند.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Examining the Moderating Effects of Green Marketing and Green Psychological Benefits on Customers’ Green Attitude, Value and Purchase Intention

Abstract

 The purpose of this study is to integrate the theoretical base of green purchasing by using the signaling theory approach to green marketing. Since previous studies do not combine relevant factors from the perspective of Signaling Theory and Attitude-Behavior-Context (ABC) Theory for green purchase, this study attempts to examine the effects of green customer value and attitude towards green products on green purchase intention. Moreover, it aims to identify the moderating effects of green marketing and green psychological benefits on the relationships between customer value, attitude, and green purchase intention. This study involved a survey that comprised 319 customers with at least a year’s experience in buying green products in Cambodia. The findings empirically revealed a significant and positive influence of green customer value on attitude towards green products. Furthermore, both green customer value and attitudes towards green products have a positive effect on green purchase intention. Green marketing (environmental advertising, and green word-of-mouth) and green psychological benefits (warm glow, self-expressive benefits, and nature experience) moderate the relationships between customer value, attitude towards the green product, and green purchase intention. The results may be beneficial for managers and marketers to develop appropriate green marketing strategies. They may also be helpful for academicians to conduct further validations regarding the theoretical framework of green purchasing.