بهره وری دورکاری از دیدگاه کارفرمایان – گام بعدی چیست؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 35

تعداد کلمات : 9200

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
3 مارس 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2039 بازدید
65,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بهره وری دورکاری از دیدگاه کارفرمایان – گام بعدی چیست؟

چکیده

 دورکاری از زمان اجرای فناوری‌های جدید اطلاعات و ارتباطات (ICT) مورد توجه مدیران بوده است. در دوره اولیه، به عنوان امتیاز یک کارمند یا حتی یک کار لوکس و تجملی تلقی می‌شد و به این ترتیب یک شیوه رایج نبود. همه‌گیری کووید-۱۹ نگرش را نسبت به دورکاری تغییر داده است، زیرا برای بسیاری از سازمان‌ها به یک ضرورت تبدیل شده است. با این حال، در ارتباط با استفاده از آن، بسیاری از مشکلات جدید و قبلاً ناشناخته مانند: سازماندهی دورکاری، نظارت و پایش بر عملکرد کار و پشتیبانی کارکنان به وجود آمده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش مصاحبه تلفنی به کمک پرسشنامه استاندارد شده (CATI) در ماه مه تا ژوئن ۲۰۲۱ بر روی جمعیتی بالغ بر ۲۴۸ شرکت، تقسیم‌بندی شده به واحدهای خرد، کوچک، متوسط و بزرگ انجام شد. داده‌های تحقیق در طول همه‌گیری COVID-19 جمع‌آوری شد که از یک سو فرصت استثنایی برای پر کردن شکاف‌های نظری موجود در این زمینه را فراهم کرد. با این حال، از سوی دیگر، به دلیل شرایط همه گیر، ممکن است با نقص‌های خاصی مواجه شود. نگرش یک شرکت به دورکاری تأثیر مثبتی بر کارایی دورکاری، کنترل دورکاری و پشتیبانی دورکاری دارد و بیشترین تأثیر را بر آخرین عامل ذکر شده اعمال می‌کند. نگرش بهتر به دورکاری تا حد زیادی بر پشتیبانی شرکت برای انجام کار از مکان‌های دور خارج از دفاتر شرکت تأثیر می‌گذارد. در میان شرکت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند، موارد زیر اغلب به عنوان عناصر چنین حمایتی نشان داده شدند: تجهیزات اداری اضافی ارائه شده به یک کارمند، آموزش دورکاری، و نصب برنامه‌های رایانه‌ای اضافی. حمایت مالی توسط حدود ۱۱ درصد از شرکت‌ها اعلام شد و معمولاً به شکل کمک هزینه دورکاری یا وجوه برای پوشش هزینه‌های خرید تجهیزات یا پرداخت هزینه اینترنت بود.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Remote Work Efficiency from the Employers’ Perspective—What’s Next?
Abstract

 Remote work has been of interest to managers since the implementation of new informationand communication technologies (ICTs). During the initial period, it was treated as an employee’s privilege or even a luxury and as such it was not a popular practice. The COVID-19 pandemic and the intervening period have changed attitudes toward remote work, as it became a necessity for many organisations. However, in connection with its use, many new, previously unknown problems have arisen, such as: the organisation of remote work, the supervision and monitoring of work performance, and employee support. The present research was conducted using a standardised questionnaire computer-assisted telephone interview (CATI) method in May–June 2021 on a population of 248 enterprises, divided into micro, small, medium-sized and large entities. The research data were collected during the COVID-19 pandemic which, on the one hand, provided an exceptional opportunity to fill in the theoretical gaps that were existing in this field; however, on the other hand, it could be burdened with certain flaws due to the context of the pandemic. An enterprise’s attitude to remote work has a positive influence on the efficiency of the remote work, the control of the remote work and the remote work support, with the strongest impact exerted on the last of the factors mentioned. A better attitude to remote work influences, to the largest degree, an enterprise’s support for performing work from remote locations outside of corporate offices. Among the enterprises that were surveyed, the following were most frequently indicated as elements of such support: additional office equipment provided to an employee, remote work training, and the installation of additional computer programs. Financial support was declared by about 11% of the enterprises and it usually took the form of a remote work allowance or funds to cover the costs of purchasing equipment or paying for the Internet.