تأثیر TQM بر یادگیری سازمانی: نقش تعدیل کننده تفکر استراتژیک در شرکت‌های کوچک و متوسط اردن

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 5800

مجله : Uncertain Supply Chain Management

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
23 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3255 بازدید
74,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر TQM بر یادگیری سازمانی: نقش تعدیل کننده تفکر استراتژیک در شرکت‌های کوچک و متوسط اردن

 چکیده

 در محیط کار قرن بیست و یکم، علاقه به یادگیری سازمانی افزایش یافته است. هدف این تحقیق بهبود یادگیری سازمانی، با تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر TQM بر یادگیری سازمانی است. همچنین در این مطالعه قصد داریم تأثیر تفکر استراتژیک به عنوان تعدیل کننده را بر رابطه بین TQM و یادگیری سازمانی نشان دهیم. داده‌ها از پاسخ دهندگان (N = 306) که در بخش‌های صنعتی شاغل بودند و در بورس اوراق بهادار امان در اردن ثبت شده بودند، جمع آوری شد. علاوه بر این، نتایج مطالعه از این فرض حمایت می‌کند که TQM بر یادگیری سازمانی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، یافته‌ها تأیید کرد که تفکر استراتژیک نقش تعدیل کننده‌ای در رابطه بین یادگیری سازمانی و TQM ایفا می‌کند و از فرضیه تعدیل نیز حمایت می‌کند. پس از ارائه پیامدهای نظری و عملی تحقیق، محدودیت‌ها و جهت گیری آینده مورد بحث قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The impact of TQM on organizational learning: The moderating role of strategic thinking at Jordanian SMEs

 

Abstract

 In the workplace of the twenty-first century, there has been a rise in interest in organizational learning. The purpose of this research is to add to the body of knowledge regarding organizational learning, by analyzing how TQM affects organizational learning. Also in this study, we intend to indicate the influence of strategic thinking as moderator on the relationship between TQM and organizational learning. Data were gathered from respondents (N = 306) who were employed in industrial sectors and registered with the Amman stock exchange in Jordan. Furthermore, the study results support the assumption that TQM affects organizational learning. Moreover, the findings confirmed that strategic thinking plays a moderating role in the relationship between organizational learning and TQM, supporting the moderation hypothesis as well. After presenting theoretical and practical implications of the research, limitations and future direction are discussed.