اثر واسطه‌ای اعتماد بر رفتار مصرف کننده در محیط‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 6800

مجله : South Asian Journal of Marketing

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
25 ژوئن 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2564 بازدید
73,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثر واسطه‌ای اعتماد بر رفتار مصرف کننده در محیط‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

 چکیده

 هدف – هدف اصلی این مطالعه بررسی اثر واسطه‌ای اعتماد بر رابطه بین انگیزه اجتماعی مصرف کنندگان و قصد خرید آنلاین در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت مد سریلانکا است.

طرح/روش‌شناسی/رویکرد – انتخاب نمونه با استفاده از استراتژی نمونه‌گیری آسان انجام شد. یک نظرسنجی آنلاین انجام شد و داده‌ها از مصرف‌کنندگانی که برای طیف وسیعی از سازمان‌ها، از جمله دانشگاه‌های منطقه کلمبو (سری‌لانکا) کار می‌کردند، جمع‌آوری شد.

یافته‌ها – نتایج نشان داد که انگیزه اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری بر اعتماد و همچنین قصد خرید آنلاین دارد. و آنها همچنین نشان دادند که سطح اعتماد مصرف کننده تأثیر معنی داری بر قصد خرید آنلاین آنها دارد. همچنین مشخص شد که اعتماد تا حدی رابطه بین انگیزه اجتماعی و قصد خرید آنلاین را تعدیل می‌کند.

محدودیت‌ها/پیامدهای تحقیق – این مطالعه صرفاً بر صنعت مد سریلانکا متمرکز بود. رفتار مصرف کننده در ارتباط با سایر صنایع ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، این مدل می‌تواند بیشتر توسعه یابد تا سایر صنایع را در مطالعات آتی در بر گیرد.

اهمیت عملی – این مطالعه به راه حل‌های عملی در توسعه رفتار مصرف کننده (در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی) کمک می‌کند. ذینفعان صنعت مد می‌توانند پیشنهادات این تحقیق، مانند نحوه ترکیب «اعتماد» در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای جذب و حفظ مشتریان را در تصمیم گیری های آینده خود در نظر بگیرند.

اصالت/ارزش – این مطالعه اولین مطالعه در زمینه سریلانکا برای ارزیابی اثر واسطه‌ای اعتماد بر رابطه بین انگیزه اجتماعی مصرف کنندگان و قصد خرید آنلاین در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت مد سریلانکا است. به طور کلی، نتایج مفاهیمی را ارائه می‌دهند که با تئوری‌های موجود همسو هستند و به راه‌حل‌های عملی در توسعه رفتار مصرف‌کننده (در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی) کمک می‌کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The mediating effect of trust on consumer behavior in social media marketing environments

Abstract

 Purpose – The main purpose of this study is to investigate the mediating effect of trust on the relationship between consumers’ social motivation and online purchase intentions in the context of social media marketing in the fashion industry of Sri Lanka. Design/methodology/approach – The sample selection was done using a convenience sampling strategy. An online survey was conducted, and data gathered from consumers who worked for a range of organizations, including universities in the Colombo district (Sri Lanka). Findings – The results illustrated that social motivation has a significant positive effect on trust as well as online purchase intentions. And they further demonstrated that a consumer’s level of trust has a significant impact on their online purchase intentions. Trust was also found to partially mediate the relationship between social motivation and online purchase intention. Research limitations/implications – The study was solely focused on the Sri Lankan fashion industry. Consumer behavior relating to other industries may differ. Therefore, this model can be further developed to encompass other industries in future studies. Practical implications – The study contributes to practical solutions in the development of consumer behavior (in the context of social media marketing). Stakeholders in the fashion industry may take the suggestions of this research, such as how to incorporate “trust” in social media marketing to attract and retain customers, into consideration in their future decision making. Originality/value – This study is the first study in the Sri Lankan context to assess the mediating effect of trust on the relationship between consumers’ social motivation and online purchase intentions in the context of social media marketing in the fashion industry of Sri Lanka. Overall,the results offer implications that align with existing theories and contribute to practical solutions in the development of consumer behavior (in the context of social media marketing).