عنوان فارسی مقاله:مدل تصمیمگیری برای تقویت استراتژیهای تحول دیجیتال مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی
چکیده
تغییرات محیط دیجیتال شرکتها و رقابتهای صنعتی از زمان انقلاب صنعتی چهارم و همه گیری COVID-19 به سرعت تکامل یافته است. بسیاری از شرکتها استراتژیهای تحول دیجیتال در سطح شرکت را بر اساس فناوری هوش مصنوعی (AI) برای نوآوری دیجیتال سازمانها و کسبوکارها پیش میبرند. این مطالعه با هدف تعریف عوامل مؤثر بر استراتژیهای تحول دیجیتال و ارائه مدل تصمیمگیری مورد نیاز برای استراتژیهای تحول دیجیتال بر اساس تعریف انجام شده است. همچنین فناوری هوش مصنوعی قبلی و استراتژیهای تحول دیجیتال را بررسی میکند و عوامل تأثیرگذار را ترسیم میکند. مدل تحقیق چهار حوزه ارزیابی مانند موضوع، محیط، منبع و مکانیسم و ۱۶ عامل ارزیابی را از طریق مدل SERM ترسیم کرد. پس از بررسی عوامل از طریق روش دلفی، نظرسنجی پرسشنامهای با هدف قرار دادن کارشناسان با بیش از ۱۰ سال سابقه کار در زمینه استراتژی دیجیتال انجام شد. نتایج مطالعه با مقایسه اهمیت دادهها با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در هر گروه تولید شد. بر اساس تجزیه و تحلیل، موضوع مهمترین عامل بود و مدیر عامل (مدیریت عالی) حیاتیتر از استعداد اصلی یا سازمان توسعه فنی بود. اهمیت به ترتیب منبع، مکانیسم و محیط، موضوع زیر نشان داده شد. مشخص شد که تفاوتهایی در رقابت صنعتی و دیجیتالی شدن بازار در گروههای تقاضاکننده و ارائهدهنده وجود دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.