مدل تصمیم‌گیری برای تقویت استراتژی‌های تحول دیجیتال مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28

تعداد کلمات : 7900

مجله : information

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
10 ژانویه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3966 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدل تصمیم‌گیری برای تقویت استراتژی‌های تحول دیجیتال مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی

 چکیده

تغییرات محیط دیجیتال شرکت‌ها و رقابت‌های صنعتی از زمان انقلاب صنعتی چهارم و همه گیری COVID-19 به سرعت تکامل یافته است. بسیاری از شرکت‌ها استراتژی‌های تحول دیجیتال در سطح شرکت را بر اساس فناوری هوش مصنوعی (AI) برای نوآوری دیجیتال سازمان‌ها و کسب‌وکارها پیش می‌برند. این مطالعه با هدف تعریف عوامل مؤثر بر استراتژی‌های تحول دیجیتال و ارائه مدل تصمیم‌گیری مورد نیاز برای استراتژی‌های تحول دیجیتال بر اساس تعریف انجام شده است. همچنین فناوری هوش مصنوعی قبلی و استراتژی‌های تحول دیجیتال را بررسی می‌کند و عوامل تأثیرگذار را ترسیم می‌کند. مدل تحقیق چهار حوزه ارزیابی مانند موضوع، محیط، منبع و مکانیسم و ۱۶ عامل ارزیابی را از طریق مدل SERM ترسیم کرد. پس از بررسی عوامل از طریق روش دلفی، نظرسنجی پرسشنامه‌ای با هدف قرار دادن کارشناسان با بیش از ۱۰ سال سابقه کار در زمینه استراتژی دیجیتال انجام شد. نتایج مطالعه با مقایسه اهمیت داده‌ها با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در هر گروه تولید شد. بر اساس تجزیه و تحلیل، موضوع مهم‌ترین عامل بود و مدیر عامل (مدیریت عالی) حیاتی‌تر از استعداد اصلی یا سازمان توسعه فنی بود. اهمیت به ترتیب منبع، مکانیسم و محیط، موضوع زیر نشان داده شد. مشخص شد که تفاوت‌هایی در رقابت صنعتی و دیجیتالی شدن بازار در گروه‌های تقاضاکننده و ارائه‌دهنده وجود دارد.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Decision-Making Model for Reinforcing Digital Transformation Strategies Based on Artificial Intelligence Technology

Abstract

 Firms’ digital environment changes and industrial competitions have evolved quickly since the Fourth Industrial Revolution and the COVID-19 pandemic. Many companies are propelling company-wide digital transformation strategies based on artificial intelligence (AI) technology for the digital innovation of organizations and businesses. This study aims to define the factors affecting digital transformation strategies and present a decision-making model required for digital transformation strategies based on the definition. It also reviews previous AI technology and digital transformation strategies and draws influence factors. The research model drew four evaluation areas, such as subject, environment, resource, and mechanism, and 16 evaluation factors through the SERM model. After the factors were reviewed through the Delphi methods, a questionnaire survey was conducted targeting experts with over 10 years of work experience in the digital strategy field. The study results were produced by comparing the data’s importance using an Analytic Hierarchy Process (AHP) on each group. According to the analysis, the subject was the most critical factor, and the CEO (top management) was more vital than the core talent or technical development organization. The importance was shown in the order of resource, mechanism and environment, following subject. It was ascertained that there were differences of importance in industrial competition and market digitalization in the demander and provider groups.