تجزیه و تحلیل توسعه جداسازی جریان در رژیم جریان ساب سونیک

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 10

تعداد کلمات : 2200

مجله : Transportation Research Procedia

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
2 فوریه 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1650 بازدید
50,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تجزیه و تحلیل توسعه جداسازی جریان در رژیم جریان ساب سونیک و فراصوت ایرفویل لامینار(لایه ای)

 چکیده

آزمایش های تونل باد یک ایرفویل لامینار(لایه ای) در موسسه هوانوردی در ورشو انجام شده است. هدف اصلی این تحقیق، بررسی توسعه فرآیند جداسازی در رژیم جریان مادون صوت و فرا صوت بود. وتر ایرفویل ۰٫۲ متر بود. در طول آزمایش تونل باد، انتقال لامینار – آشفته اعمال شد. اعداد ماخ ۰٫۳ و ۰٫۷ بودند. عدد رینولدز تقریباً به ترتیب برابر با ۱۰۶/۱/۲۲ و ۱۰۶/۲/۸۵ بود. زاویه تابش تا جدا شدن کامل جریان افزایش یافت. در طول تحقیق تجربی، روش‌های آزمون انتخابی مانند اندازه‌گیری فشار و تجسم شلایرن به کار گرفته شد. نتایج تونل باد از نظر ضرایب آیرودینامیکی و شناسایی نوع جداسازی جریان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بررسی تونل باد نشان داد که پدیده جداسازی در رژیم جریان مادون صوت و فراصوت به شیوه‌ای متفاوت بر عملکرد آیرودینامیکی ایرفویل تأثیر می‌گذارد. این عمدتا به دلیل تغییر الگوی جریان است که بر فرآیند جداسازی تأثیر می گذارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The flow separation development analysis in subsonic and transonic flow regime of the laminar airfoi

Abstract

Wind tunnel tests of a laminar airfoil have been performed at the Institute of Aviation in Warsaw. The main goal of the investigation was to study the separation process development in subsonic and early transonic flow regime. The airfoil chord was 0.2m. During wind tunnel test the natural laminar-turbulent transition was applied. The Mach numbers were 0.3 and 0.7. Reynolds number were approximately equal to 1.22.106 and 2.85.106 respectively. The angle of incidence was increased up until the flow was fully separated. During the experimental research, chosen test methods such as pressure measurements and schlieren visualization were applied. Wind tunnel results were analyzed in terms of aerodynamic coefficients and flow separation type identification. The wind tunnel investigation revealed that separation phenomena at subsonic and transonic flow regime affected in a different manner on the airfoil aerodynamic performance. This was mainly because of the change of the flow pattern influencing on the separation process.