ایجاد جوامع یادگیری از طریق داستان سرایی دیجیتال

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17

تعداد کلمات : 5200

مجله : social sciences(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2260 بازدید
87,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ایجاد جوامع یادگیری از طریق داستان سرایی دیجیتال

چکیده

 این مقاله اولین بینش پروژه تحقیقاتی مرکز داستان سرایی دیجیتالی را که توسط دانشکده آموزش ابتدایی، دانشگاه ارسطو تسالونیکی برگزار شده است، با بودجه بنیاد یونانی برای تحقیق و نوآوری به اشتراک می‌گذارد. این یک مطالعه اقدام پژوهی است که هنوز در حال پیشرفت است که شامل دو چرخه اقدام پژوهی است. هدف مقاله حاضر ترسیم نقش پویایی است که داستان سرایی دیجیتال می‌تواند در ایجاد جوامع یادگیری ایفا کند. این برنامه تحقیقاتی شامل ایجاد سه مرکز، یک مرکز دیجیتال و دو مرکز فیزیکی، برای انتقال تحقیقات آموزش عالی به آموزش ابتدایی و متوسطه، و برای انتشار داستان سرایی دیجیتال به عنوان یک ابزار یادگیری نوآورانه است. در دوره آزمایشی، داستان نویسی دیجیتال در دو مدرسه در یونان اجرا شد، در حالی که در دوره اصلی، در مجموع ۵۰ معلم ابتدایی و متوسطه مشارکت داشتند. منابع داده شامل آمار مشارکت دانش‌آموزان و معلمان، داستان‌های دیجیتالی ایجاد شده توسط دانش‌آموزان تا کنون، پاسخ‌های دانش‌آموزان در پرسش‌نامه و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته معلمان پس از مداخلات آزمایشی در کلاس است. یافته‌ها پویایی کارگاه‌های داستان‌گویی دیجیتال را برای ایجاد جوامع یادگیری زنده و قدرتمند نشان می‌دهند که هم سواد کلاسیک و هم جدید را پرورش می‌دهند و نگرش خلاق و انتقادی را نسبت به فرهنگ رسانه‌ای مدرن تقویت می‌کنند.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Building Learning Communities through Digital Storytelling

 

Abstract

 This paper shares the first insights of the Digital Storytelling Hubs research project held by the School of Primary Education, Aristotle University of Thessaloniki, funded by the Hellenic Foundation for Research and Innovation. It is a still in-progress action research study that comprises two action research cycles. The aim of the present paper is to outline the dynamic role that digital storytelling could play in building learning communities. The research program includes the creation of three hubs, one digital and two physical, for transferring higher education research practice to primary and secondary education, and for disseminating digital storytelling as an innovative learning tool. During the pilot cycle, digital storytelling was implemented in two experimental schools in Greece, while during the main cycle, a total of 50 elementary and secondary teachers were involved. Data sources include students’ and teachers’ participation statistics, the digital stories created by students so far, the students’ answers in questionnaires and teachers’ semi-structured interviews after the pilot interventions in class. The findings suggest the dynamics of digital storytelling workshops to create vivid and powerful learning communities that foster both classic and new literacies and enhance a creative and critical attitude towards modern media culture