عنوان فارسی مقاله:ایجاد جوامع یادگیری از طریق داستان سرایی دیجیتال
چکیده
این مقاله اولین بینش پروژه تحقیقاتی مرکز داستان سرایی دیجیتالی را که توسط دانشکده آموزش ابتدایی، دانشگاه ارسطو تسالونیکی برگزار شده است، با بودجه بنیاد یونانی برای تحقیق و نوآوری به اشتراک میگذارد. این یک مطالعه اقدام پژوهی است که هنوز در حال پیشرفت است که شامل دو چرخه اقدام پژوهی است. هدف مقاله حاضر ترسیم نقش پویایی است که داستان سرایی دیجیتال میتواند در ایجاد جوامع یادگیری ایفا کند. این برنامه تحقیقاتی شامل ایجاد سه مرکز، یک مرکز دیجیتال و دو مرکز فیزیکی، برای انتقال تحقیقات آموزش عالی به آموزش ابتدایی و متوسطه، و برای انتشار داستان سرایی دیجیتال به عنوان یک ابزار یادگیری نوآورانه است. در دوره آزمایشی، داستان نویسی دیجیتال در دو مدرسه در یونان اجرا شد، در حالی که در دوره اصلی، در مجموع ۵۰ معلم ابتدایی و متوسطه مشارکت داشتند. منابع داده شامل آمار مشارکت دانشآموزان و معلمان، داستانهای دیجیتالی ایجاد شده توسط دانشآموزان تا کنون، پاسخهای دانشآموزان در پرسشنامه و مصاحبههای نیمه ساختاریافته معلمان پس از مداخلات آزمایشی در کلاس است. یافتهها پویایی کارگاههای داستانگویی دیجیتال را برای ایجاد جوامع یادگیری زنده و قدرتمند نشان میدهند که هم سواد کلاسیک و هم جدید را پرورش میدهند و نگرش خلاق و انتقادی را نسبت به فرهنگ رسانهای مدرن تقویت میکنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.