فواید حسابداری خلاقانه؟ ارتباط مسئولیت اجتماعی شرکت با مدیریت سود در بهش اقتصاد بازار، کشور و بخش کسب و کار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36

تعداد کلمات : 12500

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
4 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3621 بازدید
84,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:فواید حسابداری خلاقانه؟ ارتباط مسئولیت اجتماعی شرکت با مدیریت سود در بهش اقتصاد بازار، کشور و بخش کسب و کار

 چکیده

نحوه انجام مطلوب مدیریت سود موضوع یافته‌های غیرقطعی مطالعات گذشته بوده است و مسائلی را در مورد مزایای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی و گزارش مالی شرکت باقی گذاشته است. این مطالعه به بررسی اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) بر اقلام تعهدی (AEM) و مدیریت سود واقعی (REM) می‌پردازد. این مطالعه فرض می‌کند که با توجه به افزایش توجه CSR در بین شرکت‌های آسیایی، توازن بین این دو استراتژی مدیریت سود وجود دارد. علاوه بر این، این مطالعه بررسی می‌کند که آیا عملکرد شرکت‌ها در فعالیت‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی، الگوهای تأثیر متفاوتی را در دو معیار مدیریت سود تحت شرایط اقتصاد بازار، کشور و بخش کسب و کار نشان می‌دهد یا خیر. این مطالعه بر روی ۳۹۰۶ مشاهدات سال شرکتی از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ از یازده کشور آسیایی در نظر گرفته است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که CSR AEM را پنهان می‌کند در حالی که REM را محدود می‌کند. این اثرات با توجه به طبقه بندی اقتصاد بازار، کشور و انواع بخش کسب و کار متفاوت است. هر بازار، کشور و کسب و کار در اجرای فعالیت‌های CSR و مدیریت درآمد مربوط به فرهنگ، ملاحظات کلان اقتصادی و خواسته‌های ذینفعان دیدگاه‌های متفاوتی دارد. در نهایت، تشخیص در مورد ارتباط ایجاد شهروندی شرکتی با شفافیت گزارشگری مالی تشریح شده است.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Doing Good with Creative Accounting? Linking Corporate Social Responsibility to Earnings Management in Market Economy, Country and Business Sector Contexts

Abstract

 The mandate of doing good with earnings management has been a subject of inconclusive findings from the past literature and leave issues on the benefits of socially responsible activities and financial reporting of the company. This study investigates the effects of corporate social responsibility (CSR) on accrual-based (AEM) and real-activities earnings management (REM). This study hypothesized that the trade-off exists between these two earnings management strategies, in light of increasing attention of CSR among Asian firms. In addition, this study examines whether the performance of firms in socially responsible activities exhibit different patterns of effect across the two measures of earnings management under the market economy, country, and business sector contexts. This study contemplates on 3906 firm-year observations from 2011 to 2017 of eleven countries in Asia. Our findings show that CSR conceals AEM while it constrains REM. These effects vary according to the market economy classifications, country, and business sector types. Each market, country and business sector has different standpoints in implementing CSR activities and earnings management relevant to the culture, macroeconomic considerations and demands from the stakeholders. Lastly, the discernment on the relevance of building corporate citizenship on financial reporting transparency is elaborated.