عنوان فارسی مقاله:خدمات سلامت و رضایت بیماران در ایران در دوران همهگیری کووید-۱۹: روشی مبتنی بر فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و شبکه عصبی مصنوعی
چکیده
این مطالعه با هدف شناسایی و طبقهبندی مهمترین عوامل مؤثر بر رضایت بیماران در بحران همهگیری COVID-19 با در نظر گرفتن اثرات اقتصادی است. این مطالعه، یک مطالعه تحلیلی با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و ANN-MLP (شبکه عصبی مصنوعی مبتنی بر مدل پرسپترون چند لایه به عنوان یک الگوریتم یادگیری نظارت شده) به عنوان یک روش ابتکاری است. پرسشنامه توسط ۷۲ نفر از متخصصان بهداشت تکمیل گردید (N = 72). مقدار ضریب همبستگی بین طبقاتی (ICC) از نظر سازگاری برای تعیین پایایی نمونهگیری تأیید شد. یافته ها نشان می دهد که مراقبت بین فردی و ویژگی های سازمانی به ترتیب بیشترین و کمترین تأثیر را دارند. علاوه بر این، مشاهدات تأیید می کند که بالاترین و کمترین زیر معیار مؤثر به ترتیب، جو ایمنی بیمار و دسترسی است. بر اساس هدف و زمینه کلی مطالعه، میتوان ادعا کرد که بیمارستانهای خصوصی از نظر رضایتمندی بیماران در طول همهگیری COVID-19 عملکرد بهتری از بیمارستانهای دولتی داشتند. تمرکز بر تحلیل حساسیت عملکرد نشان میدهد که در بین معیارهای پیشنهادی برای دستیابی به هدف مطالعه، معیار محیط فیزیکی بیشترین تفاوت را در بیمارستانهای خصوصی و دولتی و پس از آن معیار مراقبت بین فردی دارد. علاوه بر این، ما از یک الگوریتم پرسپترون چند لایه برای ارزیابی دقت مدل و تشخیص بیمارستانهای خصوصی و دولتی به عنوان یک رویکرد جدید استفاده کردیم. بیش از حد برازش منجر به یافتن یک مدل MLP می شود که قابل اعتماد است و دقت مدل قابل قبول است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.