«خداوند دهنده و گیرنده زندگی است»: باورها و نگرش مسلمانان در مورد خودکشی کمکی و اتانازی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33

تعداد کلمات : 11000

مجله : AJOB Empirical Bioethics

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
13 آوریل 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4685 بازدید
99,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:«خداوند دهنده و گیرنده زندگی است»: باورها و نگرش مسلمانان در مورد خودکشی کمکی و اتانازی

 چکیده

 در زمینه مناظرات و بحث‌های بلژیکی در مورد مراقبت پایان عمر، دیدگاه‌های مسلمانان مورد مطالعه قرار نگرفته است. این مقاله دو هدف دارد. نخست، ما به دنبال مستندسازی رابطه بین ایده‌های هنجاری مسلمان معاصر در مورد خودکشی کمکی و اتانازی داوطلبانه از یک سو و دیدگاه‌ها و نگرش‌های دنیای واقعی مسلمانان ساکن بلژیک از سوی دیگر هستیم. دوم، هدف ما این است که مشخص کنیم آیا تغییری در دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در رابطه با پایان فعال زندگی بین مسلمانان نسل اول و دوم قابل مشاهده است یا خیر. مشاهده کرده‌ایم که هنگام پرداختن به این مسائل اخلاق زیستی، هم مسلمانان نسل اول و هم نسل دوم یک خط استدلال کلامی مشابه آنچه در دیدگاه‌های هنجاری اسلامی یافت می‌شود اتخاذ می‌کنند. ما رد مطلق هر عملی را یافته‌ایم که عمداً زندگی را، بر اساس اعتقاد بی‌قید و شرط به زندگی پس از مرگ و قدرت حاکمه خدا بر زندگی و مرگ خاتمه می‌دهد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: God is the giver and taker of life: Muslim beliefs and attitudes regarding assisted suicide and euthanasia

Abstract

 In the context of the Belgian debates on end-of-life care, the views of Muslims remain understudied. The aim of this article is twofold. First, we seek to document the relation between contemporary normative Muslim ideas on assisted suicide and voluntary euthanasia on the one hand and real-world views and attitudes of Muslims living in Belgium on the other hand. Second, we aim to identify whether a shift is observable in the views and attitudes regarding active termination of life between first- and secondgeneration Muslims. We have observed that when dealing with these bioethical issues, both first- and second-generation Muslims adopt a theological line of reasoning similar to the one that can be found in normative Islamic views. We have found an absolute rejection of every act that deliberately terminates life, based upon the unconditional belief in an afterlife and in Gods sovereign power over life and death.