بررسی کارآمدی داستان سرایی دیجیتال در کلاس‌های درس: یک مطالعه همه جانبه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 39

تعداد کلمات : 14000

مجله : Smart Learning Environments

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
3 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2287 بازدید
98,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی کارآمدی داستان سرایی دیجیتال در کلاس‌های درس: یک مطالعه همه جانبه

چکیده

 در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های جدید در سیستم‌های آموزشی در سراسر جهان افزایش یافته است، زیرا دوربین‌های دیجیتال، رایانه‌های شخصی، اسکنرها و نرم‌افزارهای با کاربرد آسان در دسترس مربیان قرار گرفته‌اند تا از دنیای دیجیتال استفاده کنند. تأثیر فناوری‌های جدید در زمینه‌های آموزشی عمدتاً مثبت بوده است، زیرا فناوری‌های جدید این فرصت را به مربیان داده است تا دانش، مهارت‌های خود را افزایش دهند و در نتیجه استانداردهای آموزشی را ارتقا دهند. محققان دریافته‌اند که مشارکت، پیشرفت و انگیزه دانش‌آموز از طریق ادغام چنین فناوری‌هایی افزایش می‌یابد. با این حال، سیستم‌های آموزشی هنوز با چالش‌های زیادی روبرو می باشند: یکی از این چالش‌ها این است که چطور مشارکت دانش آموزان را برای ارائه نتایج آموزشی بهتر افزایش دهیم. استفاده از مدل‌های آموزشی نوآورانه برای جلب مشارکت فراگیران اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. داستان سرایی دیجیتال یکی از رویکردهای آموزشی نوآورانه است که می‌تواند دانش آموزان را در یادگیری عمیق و معنادار مشارکت دهد. این پروژه تحقیقاتی با هدف ایجاد یک محیط یادگیری سازنده گرایانه با داستان سرایی دیجیتال انجام شد. این تحقیق جنبه‌های آموزشی داستان‌سرایی دیجیتال و تأثیر داستان‌سرایی دیجیتال بر یادگیری دانش‌آموز را در زمانی که معلمان و دانش‌آموزان از داستان‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند، ارزیابی کرد. یک مطالعه موردی چند محله در یکی از مدارس استرالیا در سطوح ابتدایی و متوسطه انجام شد. در کلاس‌های درس منتخب، دانش‌آموزان و معلمان این فرصت را داشتند تا در تجربیات یادگیری نوآورانه بر مبنای داستان‌سرایی دیجیتال شرکت کنند. به منظور افزایش پایایی و روایی تحقیق از روش‌های چندگانه گردآوری و تحلیل داده‌ها استفاده گردیده است. داده‌ها با روش‌های کمی و کیفی جمع آوری شد. برای جمع‌آوری داده‌های کمی از روبریک ارزیابی و برای جمع‌آوری داده‌های کیفی از مصاحبه و مشاهده استفاده شد. جمع‌آوری داده‌ها با یک طراحی پژوهشی ترکیبی هدایت شد تا ارزیابی شود که آیا و چطور داستان‌سرایی دیجیتالی نتایج آموزش و یادگیری را افزایش می‌دهد. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که داستان‌سرایی دیجیتال ابزار قدرتمندی برای ادغام پیام‌های آموزشی با فعالیت‌های یادگیری برای ایجاد محیط‌های یادگیری جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر است. این رویکردی معنادار برای ایجاد یک محیط یادگیری ساخت گرایانه بر مبنای اصول جدید تدریس و یادگیری است. بنابراین، این رویکرد پتانسیل افزایش مشارکت دانش آموزان و ارائه نتایج آموزشی بهتر برای دانش آموزان را دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The effectiveness of digital storytelling in the classrooms: a comprehensive study

 

Abstract

 In recent years the use of new technologies in educational systems has increased worldwide as digital cameras, personal computers, scanners, and easy-to-use software have become available to educators to harness the digital world. The impact of new technologies in educational contexts has been mostly positive as new technologies have given educators the opportunity to enhance their knowledge, skills, and therefore enhance the standard of education. Researchers have found that student engagement, achievement and motivation are enhanced through integration of such technologies. However, education systems still face many challenges: one of these challenges is how to enhance student engagement to provide better educational outcomes. It has become increasingly important to use innovative pedagogical models to engage learners. Digital storytelling is one of the innovative pedagogical approaches that can engage students in deep and meaningful learning. This research project aimed to create a constructivist learning environment with digital storytelling. The research investigated the pedagogical aspects of digital storytelling and the impact of digital storytelling on student learning when teachers and students use digital stories.A multi-site case study was conducted in one Australian school at primary and secondary levels. In selected classrooms, students and teachers had the opportunity to engage in innovative learning experiences based on digital storytelling. In order to enhance the reliability and validity of the research, multiple methods of data collection and analysis were used. Data was collected with qualitative and quantitative methods. An evaluation rubric was used to collect quantitative data, while interviews and observation were used to collect qualitative data. Data collection was guided by a mixed methods research design in order to evaluate if and how digital storytelling enhances teaching and learning outcomes.The findings from this study suggest that digital storytelling is a powerful tool to integrate instructional messages with learning activities to create more engaging and exciting learning environments. It is a meaningful approach for creating a constructivist learning environment based on novel principles of teaching and learning. Thus, this approach has the potential to enhance student engagement and provide better educational outcomes for learners.