عنوان فارسی مقاله:پیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی در کلاس های درس فراگیر: نتایج یک مطالعه طولی
چکیده
اطلاعات کمی در مورد پیشرفت ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی ذهنی (ID) در کلاس های درس فراگیر وجود دارد. داشتن درک مبتنی بر تحقیق از موضوع مهم است زیرا آموزش فراگیر در بسیاری از کشورها به یک امر عادی تبدیل شده است و تعداد فزاینده ای از دانش آموزان دارای شناسنامه در حال حاضر در مدارس عادی تحصیل می کنند. ما دستاوردهای یادگیری ۳۸ دانش آموز با شناسه از ۳۱ کلاس ۲ و ۳ را بررسی کردیم. داده های مربوط به پیشرفت ریاضی در ابتدا و در پایان یک سال تحصیلی جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل خوشه ای چهار گروه همگن را نشان داد که به طور معنی داری در پیشرفت ریاضی متفاوت بودند. دانشآموزان در همان خوشه در مهارتهای فرعی مشابه پیشرفت کردند. دانش قبلی یک پیش بینی کننده مهم برای پیشرفت است و واریانس بیشتری را نسبت به IQ توضیح می دهد. علاوه بر این، به نظر می رسد کسب مفهوم کمیت-عدد، به ویژه پیوند کمیت ها و اعداد، عامل مهمی برای توسعه ریاضی باشد. این نتایج نشان میدهد که آموزش ریاضی باید متناسب با مشخصات دانش دانشآموزان باشد(دانش آموزان کم توان ذهنی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.