توسعه کارایی بین فرهنگی: رابطه بین هوش فرهنگی و خودکارآمدی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 48

تعداد کلمات : 13000

مجله : social sciences(MDPI)

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
11 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3654 بازدید
85,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:توسعه کارایی بین فرهنگی: رابطه بین هوش فرهنگی و خودکارآمدی

 چکیده

 هوش فرهنگی توانایی فرد برای موفقیت در یک محیط ناشناخته فرهنگی را اندازه گیری می‌کند. خودکارآمدی بیانگر اعتماد به نفس در توانایی خود برای مدیریت یک موقعیت است. این دو مفهوم، همانطور که توسط تعدادی از مطالعات قبلی تأیید شده است ارتباط نزدیکی با هم دارند. با استفاده از روش چند متغیره PLS-SEM، اثر پیش‌بینی‌کننده CQ بر خودکارآمدی بررسی می‌شود. در مقایسه با مطالعات قبلی، رابطه علیت معکوس است. نمونه‌ای متشکل از ۱۹۰ دانشجوی دانشگاه نیز برای اینکه چگونه این رابطه توسط دو متغیر طبقه‌بندی تعدیل می‌شود مورد آزمایش قرار گرفت: سابقه کار در خارج از کشور و جنسیت. نتایج نشان داد که هوش فرهنگی پیش بینی کننده خودکارآمدی بین فرهنگی در ارتباطات است. تأثیر آن بر متغیر درون زا (خودکارآمدی) نسبتاً ضعیف است، اما به طور قابل توجهی با تجربه کاری در خارج از کشور تقویت شده است. جنسیت تاثیری در این رابطه ندارد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Developing Intercultural Efficiency: The Relationship between Cultural Intelligence and Self-Efficacy

Abstract

 Cultural intelligence measures an individual’s ability to succeed in a culturally unknown environment. Self-efficacy expresses self-confidence in one’s own ability to handle a situation. The two concepts are closely linked, as confirmed by a number of previous studies. Using the multivariate method PLS-SEM, the predictive effect of CQ on self-efficacy is investigated; compared to previous studies, the relationship causality is reversed. A sample of 190 university students was also tested for how this relationship is moderated by two categorical variables: work experience abroad and gender. The results showed that cultural intelligence is a predictor of intercultural self-efficacy in communication. Its impact on the endogenous variable (self-efficacy) is rather weak, but significantly strengthened by work experience abroad. Gender has no effect on this relationship.