تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 12900

مجله : Sustainable Production and Consumption

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
26 جولای 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1123 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت ، رضایت مشتری و اعتماد او

 چکیده

  مسئولیت اجتماعی شرکت به طور گسترده ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته و  ارتباط آن با شرکت توسط محققان اثبات شده است. با این حال ، یک خلاء تحقیقاتی قابل توجه هنوز کشف نشده باقی مانده است و این سنجش ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری در کشورهای در حال توسعه است. با استفاده از دیدگاه مبتنی بر منابع و نظریه ذینفعان ، تحقیق حاضر سازوکار اساسی را ایجاد می کند که از طریق آن مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری از طریق ایجاد اعتبار همزمان شرکت ، رضایت مشتری و اعتماد مشتری به عنوان واسطه و توانایی های شرکت تأثیر می گذارد. داده ها از کاربران مخابراتی جمع آوری شد. این یافته ها نشان می دهد که ابتکارات مسئولیت اجتماعی شرکت به طور معنی داری و مثبت با اعتبار شرکت ، رضایت مشتری و اعتماد مشتری ارتباط دارد. علاوه بر این ، نتایج واسطه ای  نشان می دهد که اعتبار شرکت ، اعتماد مشتری و رضایت مشتری رابطه میان مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری را تعدیل می کند. علاوه بر این ، نتیجه عوامل تعدیل کننده نشان می دهد که توانایی های شرکت نقش مهمی در تقویت ارتباط بین طرح های مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری دارند زیرا توانایی های بالای شرکت با اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت که به خوبی اجرا می شود ، منجر به وفاداری بالا می شود. این تحقیق اهمیت اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت را برای موفقیت سازمانی اثبات کرده و سیاستگذاران ، مدیران و دانشمندان را راهنمایی می کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The impact of corporate social responsibility on customer loyalty: The mediating role of corporate reputation, customer satisfaction, and trust

Abstract

 Corporate social responsibility has been extensively discussed and linked to the firm performance by the researchers. However, a significant research gap remains unexplored and that is measuring the association between corporate social responsibility and customer loyalty in the developing countries’ context. Drawing on the resource-based view and stakeholder theory, the present research develops the underlying mechanism through which corporate social responsibility influences the customer loyalty by simultaneously including corporate reputation, customer satisfaction, and customer trust as mediators, and corporate abilities as a moderator. Data were collected from telecom users. The findings demonstrate that corporate social responsibility initiatives are significantly and positively associated with corporate reputation, customer satisfaction, and customer trust. Moreover, the mediating results reveal that corporate reputation, customer trust, and customer satisfaction have mediated the relationship between corporate social responsibility and customer loyalty. Additionally, the moderating result reveals that corporate abilities play a significant role in strengthening the association between corporate social responsibility initiatives and customer loyalty because high corporate abilities with well-executed corporate social responsibility initiatives lead to high loyalty. The research highlights the significance of the corporate social responsibility actions are mandatory for organizational success and guides the policymakers, managers, and scholars.