افزایش فروش از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی: نقش دلبستگی به برند مشتری، اعتماد به برند و ارزش ویژه برند

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 6300

مجله : education sciences

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
10 جولای 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2676 بازدید
73,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:افزایش فروش از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی: نقش دلبستگی به برند مشتری، اعتماد به برند و ارزش ویژه برند

 چکیده

  این مطالعه تاثیر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را بر قصد خرید آنلاین با دلبستگی به برند، اعتماد به برند و ارزش ویژه برند به عنوان عوامل واسطه‌ای بررسی کرد. مسئله ای که در این تحقیق به آن پرداخته شده عدم درک دلایل استقبال کم از خرید آنلاین در ایران با وجود افزایش محبوبیت اینترنت است و اصالت این مطالعه مربوط به بررسی عوامل و پیشنهاد و آزمایش مدل مفهومی موثر بر تصمیم به خرید آنلاین مشتریان ایرانی است. برای انجام یک مطالعه موردی تجربی، دیجی کالا، بزرگترین پلتفرم بازار آنلاین دو طرفه در ایران را انتخاب کردیم. برای جمع‌آوری داده‌ها از نمونه‌ای نماینده از مشتریان دیجی کالا، از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شد. یک پرسشنامه نظرسنجی آنلاین بر روی ۳۶۳ شرکت‌کننده اجرا شد و اطمینان حاصل کرد که طیف متنوعی از پاسخ‌دهندگان در مطالعه گنجانده شده‌اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) توسط نرم افزار SmartPLS استفاده شد. نتایج مطالعه تحقیقاتی نشان داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی تغییرات مثبتی در ارزش ویژه برند، دلبستگی مشتری به برند، اعتماد به برند و قصد خرید آنلاین در طول زمان ایجاد می کند. قصد خرید آنلاین، اعتماد به برند و دلبستگی به برند مشتری به طور مثبت تحت تأثیر ارزش ویژه برند قرار گرفتند. سطح دلبستگی به برند مشتری بر اعتماد برند و قصد خرید آنلاین به روشی مثبت تأثیر گذاشت. افزایش اعتماد به برند منجر به افزایش معنی داری در قصد خرید آنلاین شد. قصد خرید آنلاین، دلبستگی به برند مشتری، و اعتماد به برند به برند به طور مثبت تحت تأثیر ارزش ویژه برند در طول بازاریابی رسانه های اجتماعی قرار گرفت. بازاریابی رسانه های اجتماعی از طریق دلبستگی به برند مشتری بر قصد خرید آنلاین تأثیر مثبت و معنی داری داشت. بازاریابی رسانه های اجتماعی زمانی که اعتماد به برند مثبت و قابل توجه باشد، قصد خرید آنلاین را بهبود بخشید. عوامل متعددی در تأثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر قصد خرید آنلاین نقش داشتند، از جمله اعتماد به برند. این ما را به این نتیجه می رساند که بازاریابی رسانه های اجتماعی قصد خرید آنلاین را از طریق ایجاد تعلق برند، اعتماد به برند و ارزش ویژه برند در بین مشتریان افزایش می دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: INCREASING SALES THROUGH SOCIAL MEDIA MARKETING: THE ROLE OF CUSTOMER BRAND ATTACHMENT, BRAND TRUST, AND BRAND EQUITY

Abstract

 This study examined the impact of social media marketing on online purchase intention, with brand attachment, brand trust, and brand equity acting as mediating factors. The problem addressed in this research is the lack of understanding regarding the reasons for low adoption of online shopping in Iran despite the increasing popularity of the internet, and the originality lies in exploring the factors and proposing and testing a conceptual model that influence Iranian customers' decision to buy online. To conduct an empirical case study, we selected Digikala, the largest online two-sided marketplace platform in Iran. To gather data from a representative sample of Digikala customers, a simple random sampling method was utilized. An online survey questionnaire was administered to 363 participants, ensuring a diverse range of respondents were includedin the study. A partial least squares method was used to analyze the data using the structural equation modelling (SEM) method by SmartPLS software. The results of the research study demonstrated that social media marketing creates positive changes in brand equity, customer attachment to the brand, brand trust, and online purchase intent over time. Online purchase intention, brand trust, and customer brand attachment were positively influenced by brand equity. The level of customer brand attachment affected brand trust and online purchase intent in a positive way. An increase in brand trust led to a significant increase in online purchase intentions. An online purchase intention, customer brand attachment, and brand trust of a brand were influenced positively by brand equity during social media marketing. Social media marketing impacted online purchase intentions positively and significantly through customer brand attachment. Social media marketing improved online purchase intentions when brand trust is positive and significant. Several factors contributed to the effect of social media marketing on online purchase intentions, including brand trust. This leads us to conclude that social media marketing enhances online purchase intent through the creation of brand attachments, brand trust, and brand equity among customers.