عنوان فارسی مقاله:افزایش فروش از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی: نقش دلبستگی به برند مشتری، اعتماد به برند و ارزش ویژه برند
چکیده
این مطالعه تاثیر بازاریابی رسانههای اجتماعی را بر قصد خرید آنلاین با دلبستگی به برند، اعتماد به برند و ارزش ویژه برند به عنوان عوامل واسطهای بررسی کرد. مسئله ای که در این تحقیق به آن پرداخته شده عدم درک دلایل استقبال کم از خرید آنلاین در ایران با وجود افزایش محبوبیت اینترنت است و اصالت این مطالعه مربوط به بررسی عوامل و پیشنهاد و آزمایش مدل مفهومی موثر بر تصمیم به خرید آنلاین مشتریان ایرانی است. برای انجام یک مطالعه موردی تجربی، دیجی کالا، بزرگترین پلتفرم بازار آنلاین دو طرفه در ایران را انتخاب کردیم. برای جمعآوری دادهها از نمونهای نماینده از مشتریان دیجی کالا، از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد. یک پرسشنامه نظرسنجی آنلاین بر روی ۳۶۳ شرکتکننده اجرا شد و اطمینان حاصل کرد که طیف متنوعی از پاسخدهندگان در مطالعه گنجانده شدهاند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) توسط نرم افزار SmartPLS استفاده شد. نتایج مطالعه تحقیقاتی نشان داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی تغییرات مثبتی در ارزش ویژه برند، دلبستگی مشتری به برند، اعتماد به برند و قصد خرید آنلاین در طول زمان ایجاد می کند. قصد خرید آنلاین، اعتماد به برند و دلبستگی به برند مشتری به طور مثبت تحت تأثیر ارزش ویژه برند قرار گرفتند. سطح دلبستگی به برند مشتری بر اعتماد برند و قصد خرید آنلاین به روشی مثبت تأثیر گذاشت. افزایش اعتماد به برند منجر به افزایش معنی داری در قصد خرید آنلاین شد. قصد خرید آنلاین، دلبستگی به برند مشتری، و اعتماد به برند به برند به طور مثبت تحت تأثیر ارزش ویژه برند در طول بازاریابی رسانه های اجتماعی قرار گرفت. بازاریابی رسانه های اجتماعی از طریق دلبستگی به برند مشتری بر قصد خرید آنلاین تأثیر مثبت و معنی داری داشت. بازاریابی رسانه های اجتماعی زمانی که اعتماد به برند مثبت و قابل توجه باشد، قصد خرید آنلاین را بهبود بخشید. عوامل متعددی در تأثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر قصد خرید آنلاین نقش داشتند، از جمله اعتماد به برند. این ما را به این نتیجه می رساند که بازاریابی رسانه های اجتماعی قصد خرید آنلاین را از طریق ایجاد تعلق برند، اعتماد به برند و ارزش ویژه برند در بین مشتریان افزایش می دهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.