تأثیر بهزیستی و خودکارآمدی کارکنان بر رابطه بین رهبری مربیگری و قصد اشتراک دانش: مطالعه کارکنان بریتانیا و ایالات متحده

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 32

تعداد کلمات : 9700

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health(MDPI)

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
9 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3624 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر بهزیستی و خودکارآمدی کارکنان بر رابطه بین رهبری مربیگری و قصد اشتراک دانش: مطالعه کارکنان بریتانیا و ایالات متحده

 چکیده

 شیوه‌های کسب دانش برای شرکت‌ها مهم است، به ویژه از آنجایی که رقابت در بازار تشدید می‌شود. در سال‌های اخیر، سازمان‌ها شروع به توجه بیشتر به شیوه‌های به اشتراک گذاری دانش کرده‌اند. بسیاری از سازمان‌ها به دنبال روش‌هایی برای ایجاد انگیزه در کارکنان خود برای به اشتراک گذاری فعال دانش با سایر کارکنان هستند. این مطالعه از تئوری حفاظت از منابع برای بررسی رهبری مربیگری به عنوان یک پیشایند – و بهزیستی کارکنان به عنوان یک میامجی – در تسهیل قصد اشتراک دانش استفاده می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که خودکارآمدی شرط مرزی در این روابط است. ما داده‌ها را در دو موج جمع‌آوری کردیم و شرکت‌کنندگان را به صورت آنلاین استخدام کردیم – کارمندان تمام وقت در بریتانیا و ایالات متحده. با استفاده از نمونه‌ای متشکل از ۳۲۲ کارمند، ما یک تحلیل عاملی تاییدی برای آزمایش روایی نتایج انجام دادیم و از رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی برای بررعتباسی اثرات مستقیم و تعاملی استفاده کردیم. سپس از روش بوت استرپینگ برای آزمایش اثرات واسطه گری غیرمستقیم و تعدیل شده استفاده کردیم. نتایج ما نشان می‌دهد که رهبری مربیگری به طور مثبت با قصد اشتراک دانش مرتبط است و بهزیستی کارکنان این رابطه را واسطه می‌کند. علاوه بر این، خودکارآمدی به طور مثبت اثرات مستقیم و غیرمستقیم را تعدیل می‌کند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که بهزیستی کارکنان یک مکانیسم میانجی در رابطه بین رهبری مربیگری و قصد اشتراک دانش است و خودکارآمدی به عنوان یک شرط مرزی عمل می‌کند.

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Effects of Employee Well-Being and Self-Efficacy on the Relationship between Coaching Leadership and Knowledge Sharing Intention: A Study of UK and US Employees

Abstract

 Knowledge acquisition practices are important to enterprises, particularly since market competition is intensifying. In recent years, organizations have begun to pay more attention to knowledge sharing practices. Many organizations are looking for methods to motivate their employees to actively share knowledge with other employees. This study uses the conservation of resources theory to examine coaching leadership as an antecedent—and employee well-being as a mediator—in facilitating knowledge sharing intention; it finds that self-efficacy is the boundary condition in these relations. We collected data in two waves and recruited participants online—full-time employees in the UK and US. Using a sample of 322 employees, we conducted a confirmatory factor analysis to test the validity of the results and used hierarchical multiple regression to examine the direct and interaction effects. Then, we used the bootstrapping method to test the indirect and moderated mediation effects. Our results show that coaching leadership is positively related to knowledge sharing intention, and employee well-being mediates the relationship. Moreover, self-efficacy positively moderates the direct and indirect effects. Our findings demonstrate that employee well-being is a mediating mechanism in the relationship between coaching leadership and knowledge sharing intention, with self-efficacy acting as a boundary condition.