عنوان فارسی مقاله:صفات شخصیتی، خصومت مصرف کننده و اجتناب از محصول خارجی: نقش تعدیل کننده ویژگیهای فرهنگی فردی
چکیده
اگرچه مشخص شده است که ویژگیهای شخصیتی و فرهنگی شاخصهای پیش بینی یا تعدیلکنندههای نگرش و رفتار مصرفکننده هستند، رابطه آنها با خصومت مصرفکننده هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. این مقاله یافتههای مطالعهای را گزارش میکند که بین ۶۰۶ مصرفکننده اوکراینی، با هدف شناسایی محرکهای شخصیتی و پیامدهای رفتاری خصومت مصرفکننده، و همچنین نقش تعدیلکننده ویژگیهای فرهنگی انجام شده است. مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که برونگرایی و وظیفهشناسی تأثیر منفی بر خصومت مصرفکننده دارند، در حالی که روان رنجورخویی و گشودگی رابطه مثبتی با این احساس دارند. اما بین خصومت و توافق پذیری رابطه معنی داری مشاهده نشد. به نوبه خود، مشخص شد که خصومت مصرفکننده بر اجتناب از محصول تأثیر میگذارد، و این ارتباط در مورد مصرفکنندگان با سطوح بالاتر فاصله قدرت، اجتناب از عدم قطعیت، کثرت گرایی و مردانگی قویتر میشود. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرفکنندگان مرد و تحصیلکرده به احتمال بیشتری نسبت به کشور خصومتانگیز خصومت دارند، در حالی که سن و درآمد هیچ تأثیری بر خصومت نداشتند. چندین پیامد برای تئوری و عمل از یافتههای مطالعه به دست میآید و دستورالعملهایی برای تحقیقات آینده ارائه میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.