صفات شخصیتی، خصومت مصرف کننده و اجتناب از محصول خارجی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 44

تعداد کلمات : 13400

مجله : Journal of International Marketing

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 فوریه 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1818 بازدید
65,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:صفات شخصیتی، خصومت مصرف کننده و اجتناب از محصول خارجی: نقش تعدیل کننده ویژگی‌های فرهنگی فردی

چکیده

 اگرچه مشخص شده است که ویژگی‌های شخصیتی و فرهنگی شاخص‌های پیش بینی یا تعدیل‌کننده‌های نگرش و رفتار مصرف‌کننده هستند، رابطه آنها با خصومت مصرف‌کننده هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. این مقاله یافته‌های مطالعه‌ای را گزارش می‌کند که بین ۶۰۶ مصرف‌کننده اوکراینی، با هدف شناسایی محرک‌های شخصیتی و پیامدهای رفتاری خصومت مصرف‌کننده، و همچنین نقش تعدیل‌کننده ویژگی‌های فرهنگی انجام شده است. مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان داد که برون‌گرایی و وظیفه‌شناسی تأثیر منفی بر خصومت مصرف‌کننده دارند، در حالی که روان رنجورخویی و گشودگی رابطه مثبتی با این احساس دارند. اما بین خصومت و توافق پذیری رابطه معنی داری مشاهده نشد. به نوبه خود، مشخص شد که خصومت مصرف‌کننده بر اجتناب از محصول تأثیر می‌گذارد، و این ارتباط در مورد مصرف‌کنندگان با سطوح بالاتر فاصله قدرت، اجتناب از عدم قطعیت، کثرت گرایی و مردانگی قوی‌تر می‌شود. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف‌کنندگان مرد و تحصیل‌کرده به احتمال بیشتری نسبت به کشور خصومت‌انگیز خصومت دارند، در حالی که سن و درآمد هیچ تأثیری بر خصومت نداشتند. چندین پیامد برای تئوری و عمل از یافته‌های مطالعه به دست می‌آید و دستورالعمل‌هایی برای تحقیقات آینده ارائه می‌شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Personality traits, consumer animosity, and foreign product avoidance: The moderating role of individual cultural characteristics

Abstract

 Although personality and cultural traits were found to be important predictors or moderators of consumer attitudes and behavior, their relationship to consumer animosity has not yet been studied. This article reports the findings of a study conducted among 606 Ukrainian consumers, aiming to identify personality drivers and behavioral outcomes of consumer animosity, as well as the moderating role of cultural characteristics. Structural equation modeling revealed that extraversion and conscientiousness have a negative effect on consumer animosity, while neuroticism and openness are positively associated with this feeling. However, no significant relationship was observed between animosity and agreeableness. In turn, consumer animosity was found to influence product avoidance, with this association becoming stronger in the case of consumers with higher levels of power distance, uncertainty avoidance, collectivism, and masculinity. The study also showed that male and educated consumers are more likely to harbor animosity toward a hostility-evoking country, while age and income had no control effect on animosity. Several implications fortheory and practice are derived from the study findings, and directions for future research are provided.