ویژگی‌های(صفات) شخصیتی، سبک‌های شناختی، استراتژی‌های مقابله، و تأثیر روان‌شناختی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 8200

مجله : behavioral sciences

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
10 آگوست 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1385 بازدید
41,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ویژگی‌های(صفات) شخصیتی، سبک‌های شناختی، استراتژی‌های مقابله، و تأثیر روان‌شناختی قرنطینه همه‌گیر COVID-19 بر جوانان سالم

 چکیده

  هدف از مطالعه حاضر بررسی تغییرات احتمالی در بهزیستی روانشناختی دانش‌آموزان جوان سالم در طول ۱۴ روز اولیه قرنطینه عمومی COVID-19 که در مارس ۲۰۲۰ رخ داد، و  ارزیابی وجود هرگونه ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی خاص (روان رنجوری  ، روان پریشی و برون گرایی)، سبک های شناختی (مکان کنترل درونی و بیرونی و عدم تحمل عدم اطمینان) و راهبردهای مقابله ای بود. ۱۲۲ دانشجوی ۱۸ تا ۲۹ ساله در این مطالعه شرکت کردند. عوامل زمینه‌ساز در ابتدای مطالعه بررسی شدند، در حالی که معیارهای سازگاری روان‌شناختی (اضطراب، افسردگی و سلامت خود ادراک‌شده) در سه مرحله ارزیابی مختلف با استفاده از پرسش‌نامه‌ها و مقیاس‌های معتبر انجام شد. نمرات اضطراب و افسردگی پس از یک هفته قرنطینه به طور معنی داری افزایش یافت و در هفته دوم به یک الگوی ثابت رسید. سطوح خود ادراک شده از سلامت روان، سرزندگی و کیفیت زندگی الگویی از کاهش پیشرونده پایدار را نشان داد که در طول هفته اول کاهش شدیدتری داشت. روان رنجوری، عدم تحمل عدم اطمینان، و تمرکز خودکار منفی با سطوح بدتر سازگاری روانی مرتبط بودند. این تفاوت‌های فردی ممکن است هنگام طراحی برنامه‌های پیشگیری با هدف کاهش تأثیر روانی یک قرنطینه عمومی در جمعیت سالم در نظر گرفته شود.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Personality Traits, Cognitive Styles, Coping Strategies, and Psychological Impact of the COVID-19 Pandemic Lockdown on Healthy Youngsters

Abstract

 The objective of the present study was to explore possible changes in the psychologicalwellbeing of young healthy students during the initial 14 days of the COVID-19 general lockdown that occurred in March of 2020, and if there was any relation with specific personality traits (neuroticism, psychoticism, and extraversion), cognitive styles (internal and external locus of control and intolerance of uncertainty), and coping strategies. One hundred twenty-two university students aged from 18 to 29 years participated in the study. The dispositional factors were assessed at the beginning of the study, while measures of psychological adjustment (anxiety, depression, and self-perceived health) were taken in three different assessment stages, employing validated questionnaires and scales. Anxiety and depression scores significantly increased after one week of lockdown, reaching a plateau pattern by the second week. The levels of self-perceived mental health, vitality, and quality of life showed a pattern of sustained progressive decrease, with a more acute lessening during the first week. Neuroticism, intolerance of uncertainty, and negative autofocus were associated to worse levels of psychological adjustment. These individual differences might be taken into consideration when designing prevention programs aiming to dampen the psychological impact of a general lockdown in healthy population.