چگونه کیفیت حسابرسی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیل کننده رقابت بازار محصول تأثیر می‌گذارد

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 32

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
16 دسامبر 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1652 بازدید
59,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:چگونه کیفیت حسابرسی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیل کننده رقابت بازار محصول تأثیر می‌گذارد: شواهد تجربی از شرکت‌های تولیدی پاکستان

چکیده

 کیفیت حسابرسی (AQ) ابزاری حیاتی برای تضمین شفافیت و پاسخگویی در بخش دولتی و خصوصی است. اگر AQ مسئول به حداکثر رساندن یا به حداقل رساندن سود است، پس چه شرایطی این امکان را فراهم می‌کند؟ در این مطالعه، ما نقش رقابت بازار محصول (PMC) را در رابطه بین AQ و عملکرد شرکت (FP) بررسی کردیم. PMC در شرکت‌های تولیدی پاکستان به دو دسته تقسیم می‌شود: رقابت در بازار محصول کم (LPMC) و رقابت در بازار محصول بالا (HPMC) این تقسیم با استفاده از شاخص هرفیندال-هیرشمن (HHI) محاسبه شد. سپس، ما از حداقل مربعات معمولی (OLS) مدل اثر ثابت و روش تعمیم‌یافته گشتاور (GMM) برای بررسی نقش PMC در ارتباط بین AQ و FP استفاده کردیم. نتایج مطالعه نشان داد که عملکرد مالی شرکت‌ها با کیفیت حسابرسی افزایش یافته است. شرکت‌های بسیار رقابتی شانس بیشتری برای کسب حداکثر سود و داشتن رابطه مثبت با FP نشان دادند، در حالی که شرکت‌های رقابتی کمتر با FP ارتباط منفی داشتند. علاوه بر این، HPMC نقش حیاتی در افزایش سود شرکت‌ها ایفا کرد. از یک طرف، ارتباط بین AQ و FP به طور مثبت تحت تأثیر HPMC قرار گرفت. از سوی دیگر، ارتباط بین AQ و FP به طور منفی تحت تأثیر LPMC قرار گرفت. بنابراین، یافته‌های این تحقیق پیامدهای مختلفی برای مالکان، سرمایه گذاران، سهامداران و دولت‌ها دارد. این مطالعه می‌تواند به دولت‌های کشورهای در حال توسعه کمک کند تا با تمرکز بر بخش صنعت، شرایط اقتصادی را بهبود بخشند. این مطالعه همچنین با حمایت از نظریه نمایندگی که PMC می‌تواند مشکل نمایندگی بین مالکان و نمایندگان را کاهش دهد، به غنی شدن منابع کمک می‌کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: How Audit Quality Affects the Firm Performance with the Moderating Role of the Product Market Competition: Empirical Evidence from Pakistani Manufacturing Firms
Abstract

 Audit quality (AQ) is a crucial instrument for ensuring transparency and accountability in both the public and private sectors. If the AQ is responsible for the maximization or minimization of profit, then what are the circumstances that make these possible? In this study, we examined the role of the product market competition (PMC) in the relation between the AQ and firm performance (FP). The PMC on the manufacturing firms of Pakistan was divided into two categories—low product market competition (LPMC) and high product market competition (HPMC). This division was calculated using the Herfindahl–Hirschman index (HHI). Then, we used ordinary least squares (OLS), the fixed-effect model, and the generalized method of moment (GMM) to examine the role of PMC on the association between the AQ and FP. The results of the study revealed that the financial performance of firms was enhanced with the quality of the audit. Highly competitive firms demonstrated higher chances to capture the maximum profit and have a positive relationship with FP, while less competitive firms were negatively associated with FP. Furthermore,the HPMC played a vital role in boosting the profit of the firms. On one hand, the connection between the AQ and FP was positively affected by the HPMC. On the other hand, the connection between the AQ and FP was negatively affected by the LPMC. Thus, the findings of this investigation have various implications for owners, investors, shareholders, and governments. This study can help the governments of developing economies to enhance economic conditions by focusing on the industrial sector. This study also contributes to the literature by supporting the agency theory that PMC can mitigate the agency issue between owners and agents.