عوامل تعیین کننده قصد کارآفرینانه: مطالعه تطبیقی فرهنگ‌ها

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 5400

مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
10 سپتامبر 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1421 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل تعیین کننده قصد کارآفرینانه: مطالعه تطبیقی فرهنگ‌ها

چکیده

 این مطالعه به بررسی تفاوت‌ها در نیات (قصد) کارآفرینی و عوامل موثر بر آن در کشورها و فرهنگ‌ها می‌پردازد. این مطالعه از نظریه رفتار برنامه ریزی شده آژن برای مقایسه قصد کارآفرینی دو کشور مختلف: عربستان سعودی و هند استفاده می‌کند. این مطالعه از آزمون غیرپارامتریک من ویتنی یو و مدل سازی معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل نمونه‌ای از دانشجویان دانشگاه‌های دو کشور استفاده می‌کند. این مطالعه تفاوت‌های معنی داری را در بین دانشجویان این دو کشور پیدا می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که قصد کارآفرینی در دانشجویان هندی بیشتر از همتایان آنها در عربستان سعودی است. نتیجه همچنین نشان می‌دهد که نگرش و کنترل رفتاری درک شده قصد کارآفرینی را در هر دو کشور توضیح می‌دهد. با این حال، هنجارهای اجتماعی در توضیح قصد کارآفرینی تنها در هند و نه در عربستان سعودی اهمیت دارند. یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که کارآفرینی در هند در مقایسه با عربستان سعودی از تأیید اجتماعی بالاتری برخوردار است. هنجارهای اجتماعی بر مقاصد کارآفرینی برای هند و عربستان سعودی تأثیر متفاوتی دارد. این مطالعه نتایج را به تفاوت در درآمد سرانه و هنجارهای اجتماعی-فرهنگی در هر دو کشور نسبت می‌دهد. این مطالعه یکی از معدود مواردی است که ویژگی‌های کارآفرینی بین کشوری را بررسی کرده است زیرا به شکاف تحقیقاتی از نظر مقایسه مقاصد کارآفرینی هند و عربستان سعودی می‌پردازد.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Antecedents of Entrepreneurial Intentions: A Comparative Study of Cultures

Abstract

 The study examines differences in entrepreneurial intentions and its antecedents across countries and cultures. This study uses Ajzen’s Theory of Planned Behaviour to compare the entrepreneurial intention of two diverse countries: Saudi Arabia and India. The study uses the non-parametric Mann Whitney U test and Structural Equation Modeling to analyze a sample of university students of the two countries. The study finds significant differences among the students of these two countries. The result indicates that entrepreneurial intention is higher in Indian students than their counterparts in Saudi Arabia. The result further indicates that attitude and perceived behavioral control explains entrepreneurial intention in both the countries. However, social norms are significant in explaining entrepreneurial intention only in India and not in Saudi Arabia. The findings of this study suggest that entrepreneurship has higher social approval in India when compared to Saudi Arabia. Social norms impact entrepreneurial intentions differently for India and Saudi Arabia. The study attributes the results to the differences in per capita income and socio-cultural norms in both countries. This study is one of the few that have explored cross-country entrepreneurial attributes as it addresses the research gap in terms of comparing entrepreneurial intentions of India and Saudi Arabia.