عنوان فارسی مقاله:عوامل مؤثر در اثربخشی مدرسه: مروری منابع سیستماتیک
چکیده
هدف این مقاله مرور منابع سیستماتیک اثربخشی مدرسه، با تمرکز بر شناسایی عوامل اصلی مؤثر در نتایج آموزشی موفق است. سؤال پژوهشی که این مقاله به آن پرداخته است این است که «عوامل اصلی اثربخشی مدرسه کدامند؟». ما چندین متغیر مانند مدرسه، نظریههای اثربخشی/کارایی، پژوهش اثربخشی/کارایی و عوامل را در نظر گرفتیم. مطالعات (منتشر شده در دوره ۲۰۱۶-۲۰۲۲) از طریق دو پایگاه داده بازیابی شدند: JSTOR و ERIC. این مقاله چندین دسته را تعریف میکند که توسط تحقیقات اثربخشی مدرسه شناسایی شدهاند. در این دسته بندیها، عوامل مختلفی که بر نتایج دانش آموزان و اثربخشی تعریف شده در مدرسه تأثیر میگذارد، فهرست شده است. همانطور که نتایج نشان میدهد، موضوع اثربخشی مدرسه چندوجهی است، زیرا اثربخشی مدارس مفهومی پیچیده است که میتوان آن را از طریق شاخصهای مختلفی مانند پیشرفت تحصیلی، مشارکت دانشآموز و رضایت معلم اندازهگیری کرد. بررسی اثربخشی مدرسه نشان داد که عوامل متعددی در مدارس مؤثر ، مانند رهبری قوی، شیوههای آموزشی مؤثر، فرهنگ مثبت مدرسه و مشارکت والدین نقش دارند. علاوه بر این، منابع مدرسه، مانند بودجه و امکانات، میتواند بر اثربخشی مدرسه تأثیر بگذارد، به ویژه در جوامعی که منابع کافی ندارند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.