عوامل مؤثر در اثربخشی مدرسه: مروری منابع سیستماتیک

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36

تعداد کلمات : 10000

مجله : European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
22 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3783 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل مؤثر در اثربخشی مدرسه: مروری منابع سیستماتیک

 چکیده

  هدف این مقاله مرور منابع سیستماتیک اثربخشی مدرسه، با تمرکز بر شناسایی عوامل اصلی مؤثر در نتایج آموزشی موفق است. سؤال پژوهشی که این مقاله به آن پرداخته است این است که «عوامل اصلی اثربخشی مدرسه کدامند؟». ما   چندین متغیر مانند مدرسه، نظریه‌های اثربخشی/کارایی، پژوهش اثربخشی/کارایی و عوامل را در نظر گرفتیم. مطالعات (منتشر شده در دوره ۲۰۱۶-۲۰۲۲) از طریق دو پایگاه داده بازیابی شدند: JSTOR و ERIC. این مقاله چندین دسته را تعریف می‌کند که توسط تحقیقات اثربخشی مدرسه شناسایی شده‌اند. در این دسته بندی‌ها، عوامل مختلفی که بر نتایج دانش آموزان و اثربخشی تعریف شده در مدرسه تأثیر می‌گذارد، فهرست شده است. همانطور که نتایج نشان می‌دهد، موضوع اثربخشی مدرسه چندوجهی است، زیرا اثربخشی مدارس مفهومی پیچیده است که می‌توان آن را از طریق شاخص‌های مختلفی مانند پیشرفت تحصیلی، مشارکت دانش‌آموز و رضایت معلم اندازه‌گیری کرد. بررسی اثربخشی مدرسه نشان داد که عوامل متعددی در مدارس مؤثر ، مانند رهبری قوی، شیوه‌های آموزشی مؤثر، فرهنگ مثبت مدرسه و مشارکت والدین نقش دارند. علاوه بر این، منابع مدرسه، مانند بودجه و امکانات، می‌تواند بر اثربخشی مدرسه تأثیر بگذارد، به ویژه در جوامعی که منابع کافی ندارند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Factors Contributing to School Effectiveness: A Systematic Literature Review

Abstract

 This paper aims to provide a systematic review of the literature on school effectiveness, with a focus on identifying the main factors that contribute to successful educational outcomes. The research question that this paper aimed to address is “what are the main factors of school effectiveness?”. We were interested in several descriptors such as school, effectiveness/efficiency theories, effectiveness/efficiency research and factors. Studies (published within the 2016–2022 period) were retrieved through two databases: JSTOR and ERIC. This paper defines several categories identified by school effectiveness research. Within these categories, various factors that affect the students’ outcomes and the defined effectiveness in school are listed. As the results show, the issue of school effectiveness is multifaceted, as the effectiveness of schools is a complex concept that can be measured through various indicators such as academic achievement, student engagement and teacher satisfaction. The review of school effectiveness revealed that several factors contribute to effective schools, such as strong leadership, effective teaching practices, a positive school culture and parental involvement. Additionally, school resources, such as funding and facilities, can impact school effectiveness, particularly in under-resourced communities.