مدل سازی پذیرش آموزش (یادگیری) الکترونیکی در طول همه گیری COVID-19

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 10900

مجله : The International Journal of Management Education

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
6 آگوست 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1382 بازدید
45,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدل سازی پذیرش آموزش (یادگیری) الکترونیکی در طول همه گیری COVID-19: مطالعه کره جنوبی

 چکیده

 همه‌گیری COVID-19 تقریباً در تمام نقاط جهان زندگی عادی و کار را مختل کرده است. در میان سایر صنایع، بخش آموزش ضربه سختی دیده است. فرآیند یادگیری باید ادامه یابد و یادگیری الکترونیکی بهترین جایگزین برای جایگزینی محیط کلاسی معمولی است. برنامه‌ها و دوره‌های آموزش الکترونیکی قبلاً برای افرادی که از نظر ذهنی و اقتصادی برای چنین یادگیری آماده بودند در دسترس بود. شدت بیماری همه گیر دانشجویان را مجبور به یادگیری از طریق این روش کرده است و پذیرش این سیستم توسط آنها   نیازمند بررسی است. این مطالعه بر روی ۳۷۵ دانشجوی رشته مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کره جنوبی انجام شد. این مطالعه ویژگی‌های مربی (نگرش، شایستگی و تعامل مربی)، ویژگی‌های دانشجو (انگیزه، طرز فکر و همکاری) و مدل پذیرش فناوری (درک سهولت استفاده و سودمندی درک شده) را بر روی قصد رفتاری دانشجویان برای پذیرش و استفاده از الکترونیک مورد بررسی قرار داد. -یادگیری در آینده تأثیر تعدیل‌کننده عامل خارجی «شدت درک شده از همه‌گیری COVID-19 مورد بررسی قرار گرفت.نتایج حاکی از آن بود که تمامی عوامل بر قصد رفتاری استفاده و پذیرش سیستم آموزش الکترونیکی توسط فراگیران در طول این بیماری همه گیر تأثیر مثبت داشتند. داده‌ها با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌های این مطالعه برای همه ذینفعان آموزشی که در جریان بحران کنونی به سمت آموزش الکترونیکی حرکت می‌کنند یا در حال تغییر هستند، مفید خواهد بود. این مطالعه بر عوامل مختلفی تاکید دارد که برای ویژگی‌های دانشجو و مربی برای پذیرش و استفاده از این سیستم در این شرایط اجتناب ناپذیر حیاتی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
 

Title: Modelling the acceptance of e-learning during the pandemic of COVID-19-A study of South Korea

Abstract

 The pandemic of COVID-19 has disrupted normal life and working in almost all parts of the world. Among other industries, the education sector has been hit hard. The learning process should continue and e-learning is the best alternative to replace the conventional classroom setting. Elearning programs and courses were already available for people who were mentally and economically ready for such learning. The severity of the pandemic has forced students to learn through this mode and their acceptance of this system is the point of exploration. The study was conducted on the 375 students studying management program at the undergraduate and graduate level in universities of South Korea. The study examined the instructor characteristics (instructor attitude, competency & interaction), student characteristics (student motivation, mindset & collaboration), and technology acceptance model (perceived ease of use & perceived usefulness) on the behavioural intention of students to accept and use e-learning in the future. The moderating influence of the external factor ‘perceived severity of pandemic COVID-19’ was examined. The results suggested that all factors were positively influencing the behavioural intention to use and accept the e-learning system by the learners during this pandemic. The data were analysed using the partial least square structural equation modelling (PLS-SEM) approach. The findings of this study will be helpful for all the stakeholders of the education arrangement which are moving or already shifted towards e-learning during the current crisis. The study emphasizes the various factors that are critical to the student and instructor characteristics to accept and use this system in this inevitable situation.