عنوان فارسی مقاله:مدل سازی پذیرش آموزش (یادگیری) الکترونیکی در طول همه گیری COVID-19: مطالعه کره جنوبی
چکیده
همهگیری COVID-19 تقریباً در تمام نقاط جهان زندگی عادی و کار را مختل کرده است. در میان سایر صنایع، بخش آموزش ضربه سختی دیده است. فرآیند یادگیری باید ادامه یابد و یادگیری الکترونیکی بهترین جایگزین برای جایگزینی محیط کلاسی معمولی است. برنامهها و دورههای آموزش الکترونیکی قبلاً برای افرادی که از نظر ذهنی و اقتصادی برای چنین یادگیری آماده بودند در دسترس بود. شدت بیماری همه گیر دانشجویان را مجبور به یادگیری از طریق این روش کرده است و پذیرش این سیستم توسط آنها نیازمند بررسی است. این مطالعه بر روی ۳۷۵ دانشجوی رشته مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاههای کره جنوبی انجام شد. این مطالعه ویژگیهای مربی (نگرش، شایستگی و تعامل مربی)، ویژگیهای دانشجو (انگیزه، طرز فکر و همکاری) و مدل پذیرش فناوری (درک سهولت استفاده و سودمندی درک شده) را بر روی قصد رفتاری دانشجویان برای پذیرش و استفاده از الکترونیک مورد بررسی قرار داد. -یادگیری در آینده تأثیر تعدیلکننده عامل خارجی «شدت درک شده از همهگیری COVID-19 مورد بررسی قرار گرفت.نتایج حاکی از آن بود که تمامی عوامل بر قصد رفتاری استفاده و پذیرش سیستم آموزش الکترونیکی توسط فراگیران در طول این بیماری همه گیر تأثیر مثبت داشتند. دادهها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) تجزیه و تحلیل شدند. یافتههای این مطالعه برای همه ذینفعان آموزشی که در جریان بحران کنونی به سمت آموزش الکترونیکی حرکت میکنند یا در حال تغییر هستند، مفید خواهد بود. این مطالعه بر عوامل مختلفی تاکید دارد که برای ویژگیهای دانشجو و مربی برای پذیرش و استفاده از این سیستم در این شرایط اجتناب ناپذیر حیاتی است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.