مطالعه مقطعی تفکر انتقادی، هوش هیجانی و شیوه های مدیریت تعارض در دانشجویان پزشکی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30

تعداد کلمات : 6000

مجله : Thinking Skills and Creativity

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1165 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مطالعه مقطعی تفکر انتقادی، هوش هیجانی و شیوه های مدیریت تعارض در دانشجویان پزشکی

 چکیده

تفکر انتقادی مهارتی ضروری است که دانشجویان پزشکی به منظور گرفتن تصمیمات پیچیده در زمینه ی بهداشت و درمان نیاز دارند که در آن مهارت یابند. بررسی تفکر انتقادی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان پزشکی می تواند مربیان را درمورد چگونگی مجهز کردن دانشجویان به تفکر انتقادی موثر آگاه تر سازد. این تحقیق قصد دارد که تفکر انتقادی میان دانشجویان پزشکی را ارزیابی کند و نیز ارتباط هوش هیجانی و پنج شیوه ی مدیریت تعارض را با تفکر انتقادی بررسی می کند. یک مطالعه ی مقطعی از دانشجویان پزشکی دانشگاه جیلین با پر کردن پرسشنامه صورت گرفت. داده ها با استفاده از t-test ، ANOVA یک طرفه، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تحلیل شدند. ۲۶۹ دانشجوی مقطع کارشناسی این تحقیق را تکمیل کردند. میانگین رتبه ی تفکر انتقادی ۲۷٫۴۰ ± ۲۸۱٫۱۲ بوده، با ۱۳۹ شرکت کننده (۵۱٫۶۷%) که گرایش مثبت تا قوی ای به تفکر انتقادی را نشان می دهد. بر طبق آمار جنسیت و مقطع تحصیلی به طرز قابل توجهی وابسته به تفکر انتقادی نیست. هوش هیجانی پیش بینی کننده مهمی برای تفکر انتقادی است: رتبه های بالاتر در هوش هیجانی مربوط بودند به رتبه های تفکر انتقادی بالاتر. همبستگی، سلطه جویی و فرمانبرداری نشان دهنده ارتباط عمده ای با تفکر انتقادی است. هرچه دانشجویان از روش همبستگی بیشتری استفاده می کردند امتیازشان در تفکر انتقادی مثبت تر بوده و با استفاده ی بیشتر از روش سلطه جویی و فرمانبرداری امتیازشان در تفکر انتقادی منفی تر بوده. این یافته ها اشاره دارد به ارتباطی بالقوه میان تفکر انتقادی دانشجویان پزشکی، هوش هیجانی و مهارت های مدیریت تعارض، که هر کدام از این ها برای گرفتن تصمیمات حیاتی درمانی،کنترل احساسات خود و احساسات دیگران و کنترل تعارض محیط کاری احتیاج است. تحقیقاتی بیشتر برای بررسی این ارتباطات و نقش اضافه شدن این موضوع به برنامه ی آموزشی مقطع کارشناسی مورد نیاز است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Critical thinking, emotional intelligence and conflict management styles of medical students: A cross-sectional study

Abstract

 Critical thinking is an essential skill that medical students need to master due to the necessity of making complex judgments in healthcare settings. Examining medical students’ critical thinking and the associated factors can inform educators on how to equip students for effective critical thinking. This research aimed to evaluate critical thinking among medical students, and the correlations of emotional intelligence and five conflict management styles with critical thinking were also investigated. A cross-sectional study of medical students from the Jilin University was conducted using a questionnaire. Data were analysed using t-tests, one-way ANOVA, Pearson correlation analysis, and linear regression analysis. 269 medical undergraduates completed this study. The mean critical thinking score was 281.12 ± 27.40, with139 participants (51.67 %) indicating positive to strong critical thinking tendency. Gender or year of study was not statistically significantly associated with critical thinking. Emotional intelligence was a significant predictor of critical thinking: higher emotional intelligence scores were associated with higher critical thinking scores. Integration, domination, and compliance showed a significant association with critical thinking. The more students used the integration style, the more positive their critical thinking score was. The more students used the domination and compliance styles, the more negative their critical thinking score was. These findings point to a potential link between medical students’ critical thinking, emotional intelligence and conflict management skills, all of which are needed to make critical clinical judgements, manage their own emotions and the emotions of others and to manage workplace conflict. Further investigation to explore these associations and the role of inclusion of these topics in the undergraduate curriculum is required.