عنوان فارسی مقاله:مدل مارکوف پنهان رفتار مشتری
چکیده
در این کار، مدل مارکوف پنهان رفتار مشتری (CBHMM) برای پیشبینی رفتار مشتریان در تجارت الکترونیک با هدف پیشبینی درآمد فروشگاه پیشنهاد شده است. این مدل از سه مدل فرعی تشکیل شده است: فروشنده، روانشناسی و وفاداری، احتمالات بازگشتی مورد استفاده در ماتریس انتقال مدل پنهان مارکوف، تصمیم گیری بر روی سه حالت تصمیم: “سفارش تکمیل شده”، “سفارش تکمیل نشده” یا “بدون سفارش”. خروجیهای مدل توسط الگوریتم ویتربی خوانده میشوند تا تخمین بزنند که آیا سفارش با موفقیت انجام شده است و به دنبال آن درآمد پیشبینیشده فروشگاه ارزیابی میشود. CBHMM پیشنهادی با پیشبینی پایه ارائهشده توسط مکانیسم سیستم ردیابی Google Analytics (مدل GA) مقایسه شد. درآمد پیشبینیشده محاسبهشده با استفاده از CBHMM و همچنین مدل GA از روند دادههای درآمد واقعی بهدستآمده از فروشگاه برای سال ۲۰۲۱ با برازش ۵% بهتر و با مقدار PG بیش از ۳db یا بالاترپیروی می کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.