مدل مارکوف پنهان رفتار مشتری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 4400

مجله : mathematics

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 مارس 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2040 بازدید
65,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدل مارکوف پنهان رفتار مشتری

چکیده

  در این کار، مدل مارکوف پنهان رفتار مشتری (CBHMM) برای پیش‌بینی رفتار مشتریان در تجارت الکترونیک با هدف پیش‌بینی درآمد فروشگاه پیشنهاد شده است. این مدل از سه مدل فرعی تشکیل شده است: فروشنده، روانشناسی و وفاداری، احتمالات بازگشتی مورد استفاده در ماتریس انتقال مدل پنهان مارکوف، تصمیم گیری بر روی سه حالت تصمیم: “سفارش تکمیل شده”، “سفارش تکمیل نشده” یا “بدون سفارش”. خروجی‌های مدل توسط الگوریتم ویتربی خوانده می‌شوند تا تخمین بزنند که آیا سفارش با موفقیت انجام شده است و به دنبال آن درآمد پیش‌بینی‌شده فروشگاه ارزیابی می‌شود.  CBHMM پیشنهادی با پیش‌بینی پایه ارائه‌شده توسط مکانیسم سیستم ردیابی Google Analytics (مدل GA) مقایسه شد. درآمد پیش‌بینی‌شده محاسبه‌شده با استفاده از CBHMM و همچنین مدل GA از روند داده‌های درآمد واقعی به‌دست‌آمده از فروشگاه برای سال ۲۰۲۱ با برازش ۵% بهتر و با مقدار PG بیش از ۳db یا بالاترپیروی می کند.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Customer Behaviour Hidden Markov Model Abstract

 In this work, the Customer behaviour hidden Markov model (CBHMM) is proposed to predict the behaviour of customers in e-commerce with the goal to forecast the store income. The model consists of three sub-models: Vendor, Psychology and Loyalty, returning probabilities used in the transition matrix of the hidden Markov model, deciding upon three decision-states: “Order completed”, “Order uncompleted” or “No order”. The model outputs are read by the Viterbi algorithm to estimate if the order has been completed successfully, followed by the evaluation of the forecasted store income. The proposed CBHMM was compared to the baseline prediction represented by the Google Analytics tracking system mechanism (GA model). The forecasted income computed using CBHMM as well as the GA model followed the trend of real income data obtained from the store for the year 2021. Based on the comparison criteria the proposed CBHMM outperforms the GA model in terms of the R-squared criterion, giving a 5% better fit, and with the PG value more than 3 dB higher.