ارزیابی موفقیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 38

تعداد کلمات : 12900

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 مارس 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2055 بازدید
65,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی موفقیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی: نقش میانجی رضایت مشتری

چکیده

 این مطالعه روابط بین متغیرها را در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی (e-CRM) ارزیابی کرد. هدف این مقاله بررسی تأثیر آمادگی تکنولوژیکی، حریم خصوصی، COVID-19، فشار مشتری، اعتماد، سطح کیفیت خدمات و رضایت مشتری است. روش تحقیق کمی در بررسی ارتباط علّی بین متغیرهای اولیه پژوهش به کار گرفته شد. ما از یک رویکرد نمونه به نام نمونه گیری هدفمند استفاده کردیم. داده‌ها از ۳۹۰ پرسشنامه تکمیل‌شده جمع‌آوری‌شده از کارمندانی که در فعالیت‌های فناوری CRM شرکت داشتند و در شرکت‌های اردنی کار می‌کردند، جمع‌آوری شد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار AMOS نسخه ۲۲ تجزیه و تحلیل شد و فرضیه‌ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که آمادگی تکنولوژیکی، COVID-19، فشار مشتری و رضایت مشتری تأثیر مثبتی بر سیستم موفقیت E-CRM داشتند. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که آمادگی تکنولوژیکی، حریم خصوصی و سطح کیفیت خدمات بر رضایت مشتری تأثیر مثبت دارد. علاوه بر این، میانجی رضایت مشتری در رابطه بین اعتماد و موفقیت سیستم e-CRM، و همچنین بین سطح کیفیت خدمات و موفقیت سیستم e-CRM، نشان داده شد. اهمیت عملی: در عمل، این مطالعه می‌تواند به مدیران و دست اندرکاران در پیاده سازی سیستم‌های E-CRM کمک کند. علاوه بر این، می‌تواند مطالعات تجربی بیشتری را در مورد روابط بین آمادگی فن آوری، حریم خصوصی، COVID-19، فشار مشتری، اعتماد و سطح کیفیت خدمات، علاوه بر رضایت مشتری، هدایت کند. تنها مطالعات کمی به متغیرهای موفقیت سیستم CRM الکترونیکی، در صنایع نوظهور کشورهای در حال توسعه، به ویژه، از جمله آمادگی تکنولوژیکی، حریم خصوصی، COVID-19، فشار مشتری، اعتماد، سطح کیفیت خدمات و رضایت مشتری پرداخته بودند. در این مطالعه به این شکاف‌ها پرداخته شد. مدل فعلی نیز نسبتاً محدود است، بنابراین می‌تواند در مطالعات بیشتر گسترش یابد. به عنوان مثال، ساختار فرهنگ ممکن است به مدل ادغام شود تا آن را در بررسی موضوع مورد بحث دقیق‌تر کند.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Evaluating Electronic Customer Relationship Management System Success: The Mediating Role of Customer Satisfaction Abstract

 This study evaluated the relationships among variables in electronic customer relationship management (e-CRM) success. The purpose of this paper is to examine the effect of technological readiness, privacy, COVID-19, customer pressure, trust, level of service quality, and customer satisfaction. Quantitative research methods were applied in examining the causal associations among the primary variables of the study. We used a sample approach called purposive sampling. Data was obtained from 390 completed questionnaires collected from employees, who took part in CRM technology activities, working in Jordanian firms. Data was analyzed via AMOS software version 22, and hypotheses were examined by applying structural equation modelling (SEM). Results revealed that technological readiness, COVID-19, customer pressure, and customer satisfactions had a positive effect on e-CRM success system. Moreover, the study showed that technological readiness, privacy, and level of service quality positively affected customer satisfaction. Additionally, the mediation of customer satisfaction on the association between trust and success of e-CRM system, and also between level of service quality and e-CRM system success, was demonstrated. Practical implications: In practice, this study can help managers and practitioners in implementing e-CRM systems. Moreover, it can drive further empirical studies on the relations among technological readiness, privacy, COVID-19, customer pressure, trust, and level of service quality, besides customer satisfaction. Only few studies had looked into the variables in the success of e-CRM system, in emerging industries of developing countries, specifically, among technological readiness, privacy, COVID-19, customer pressure, trust, level of service quality, and customer satisfaction. These gaps were addressed in this study. The current model is also relatively constrained, so it may be expanded in further studies. For instance, the construct of culture might be incorporated to the model to make it more thorough in its examination of the topic at issue.