مدیرعامل مؤسس، ویژگی‌های مدیرعامل و کارایی نوآوری شرکت: مطالعه تجربی شرکت‌های پذیرفته شده در GEM چین

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 46

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
6 فوریه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4264 بازدید
93,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدیرعامل مؤسس، ویژگی‌های مدیرعامل و کارایی نوآوری شرکت: مطالعه تجربی شرکت‌های پذیرفته شده در GEM چین

 چکیده

اگرچه این موضوع کاملاً مشخص شده است که مدیر عاملان مؤسس می‌توانند بر نوآوری شرکت تأثیر بگذارند، مطالعات کمی به طور جامع بررسی کرده‌اند که چگونه مدیرعامل مؤسس بر ورودی نوآوری، خروجی نوآوری و نرخ تبدیل ورودی به خروجی شرکت تأثیر می‌گذارد و چگونه این تأثیرات به ویژگی‌های جمعیت شناختی، شناختی و موقعیت شرکتی مدیر عامل مؤسس بستگی دارد. ما داده‌های پانل نه ساله شرکت‌های پذیرفته شده در بازار شرکتی رشد چین (GEM) را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به طور تجربی رابطه بین مدیرعامل مؤسس (در مقابل مدیرعامل غیر مؤسس)، ویژگی‌های مدیرعامل و کارایی نوآوری شرکت را بررسی کنیم. تجزیه و تحلیل ما چهار یافته اصلی را ایجاد می‌کند. اولاً، شرکت‌های مدیرعامل مؤسس ورودی نوآوری کمتر و خروجی نوآوری بالاتری نسبت به شرکت‌های مدیرعامل غیرمؤسس دارند. دوم، در مقایسه با مدیران عامل مؤسس مرد، مدیران عامل مؤسس زن می‌توانند ورودی نوآوری را بدون کاهش خروجی نوآوری کاهش دهند. سوم، مدیران عامل مؤسس با سطح تحصیلات بالاتر نیز می‌توانند ورودی نوآوری را بدون کاهش خروجی نوآوری کاهش دهند. در نهایت، در مقایسه با مدیران عامل مؤسسی که رئیس هیئت مدیره نیستند، مدیران عامل مؤسسی که سمت‌های دوگانه دارند (مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره) ورودی نوآوری بالاتری را تخصیص می‌دهند، اما خروجی نوآوری افزایش نمی‌یابد. این یافته‌ها به طور عملی و علمی در کمک به شرکت‌ها در دستیابی به توسعه پایدار اهمیت دارند.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Founder CEO, CEO Characteristics, and Firm Innovation Efficiency: An Empirical Study of China’s GEM-Listed Companies

Abstract

 While it is widely known that founder Chief Executive Officers (CEOs) can influence firm innovation, few studies have comprehensively examined how the founder CEO affects the firm’s innovation input, innovation output, and input-to-output conversion rate, and how these effects depend on the founder CEO’s demographic, cognitive, and corporate positional characteristics. We analyze the nine-year panel data of China’s Growth Enterprise Market (GEM)-listed companies to empirically study the relationship between founder CEO (vs. non-founder CEO), CEO characteristics, and firm innovation efficiency. Our analysis produces four major findings. First, founder CEO firms have a lower innovation input and higher innovation output than non-founder CEO firms. Second, compared with male founder CEOs, female founder CEOs can further reduce innovation input without sacrificing innovation output. Third, founder CEOs with a higher education level can also further reduce innovation input without sacrificing innovation output. Finally, compared with founder CEOs that are not the chairman of the board, the founder CEOs that take dual positions (CEO and chairman) allocate higher innovation input, but the innovation output does not increase. These findings have implications for both research and practice in helping firms achieve sustainable development